Gå til innhold

TES: spørsmål om pcn min er bra nåkk til å starte obliv


Anbefalte innlegg

nåken som he testa oblivion ser ei

 

men har nåken spørsmål:

 

 

har ikkje så masse greie på pc men liker spilling . fekk en kammerat til å sette sammen en pc til mei men lure på om d går å spille oblivion på en grei grafikk.

 

 

 

har en amd 64 cpu dobbelkjerne 3800 + 2 gb me ddr 400 , ett x1900xt 512 mb klubb 3d skjermkort åg en 200 gb harddisk , en dvd brenner og en 19 tommers sjerm max oppløysing 1900 gange 1280 :

 

 

 

nåken som kan svare om eg klare å starte d om eg har bra nåkk pc :cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra det jeg har lest av andre som har testa spillet ser det ut til at du har mer enn bra nok pc til å spille Oblivion. :)

 

EDIT: Jeg har dog ikke spilt det selv enda, så kunne kanskje vært greit om noen som har spilt det kunne si sin mening også da :p

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
Ut i fra det jeg har lest av andre som har testa spillet ser det ut til at du har mer enn bra nok pc til å spille Oblivion. :)

 

EDIT: Jeg har dog ikke spilt det selv enda, så kunne kanskje vært greit om noen som har spilt det kunne si sin mening også da :p

5796681[/snapback]

takker for hjelpa kjekt å få vite att eg klarer d . har venta på spille i 4 år så :D

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at dette forumet eksisterer da... man skal kunne diskutere, spørre, prate tull!

 

Isteden for å si at de skal spille ludo så prøv å hjelp eller ikke si noe i det hele tatt.

5797067[/snapback]

Ettersom at noen allerede har svart på spørsmålet hans, og at jeg er overbevist om at han visste svaret særs godt selv, og at han kunne sjekket tidligere tråder, og at han kunne sett på hjemmesiden eller bare tatt et enkelt google-søk og bryter en haug med regler angående bra språk så mener jeg at jeg kan være litt frekk med han.

 

Dessuten, Oblivion er ikke noe walk-in-the-park, det krever litt å sette seg inn i slike spill. Mer enn det krever å finne system requirements for spillet.

 

Enten så er dette en latterlig skrytetråd som får for mye oppmerksomhet, ellers så står jeg på at Ludo er et bedre valg enn Oblivion for denne personen.

Lenke til kommentar
Man kan lære... Du kunne det vel ikke med engang du heller? (hvis du kan det)

 

Om han ikke kan å finne system requirements, så betyr ikke det at han ikke kan lære å finne de? eller tenke på det først neste gang.

5797146[/snapback]

Herre.. Du ser jo på hvordan personen skriver at han åpenlyst ikke har lest noe regler, eventuelt ikke bryr seg.

 

Jeg kan ikke alt, men jeg kan en del. Jeg kan nok til at jeg aldri har startet et så latterlig tema som dette her. Jeg kan nok til at jeg leser reglene og følger de sånn nogenlunde. Mitt innlegg var en ytring, en kommentar, altså det som skal være i et forum.

 

Vi kutter denne latterlige diskusjonen nå. Måtte en moderator slette disse postene.

Lenke til kommentar

Like greit at jeg stjeler tråden til et skikkelig spørsmål innenfor samme tema da ;)

 

Har en pc med AMD 2600xp, 512 mb ram og et gforce FX 5600. Altså skulle jeg i bunn og grunn kunne klare å kjøre Oblivion i en akseptabel tilstand med lave innstillinger, noe som ikke er tilfellet ettersom det ser ut til at Bethesda har bommet litt med tanke på minimumskrav. I tillegg ser det også ut til at de fleste FX eiere der ute har store problemer med spillet. (Er ikke interessert i å høre "idiot, trodde du virkelig du kunne spille med det kortet?" Kortet er støttet og pc'en når minimumskravet, likevel går det ikke.)

 

Uansett så innser jeg at jeg må iallefall oppgradere grafikkortet mitt, og gjerne fordoble mengden ram mens jeg er i gang. Problemet er det at jeg er student, og derfor vil jeg gjerne bruke minst mulig penger på nytt utstyr. Det beste alternativet til nå er å kjøpe et nytt kort fra Komplett.no på avbetaling da jeg slik sett kan "utsette" betalingen inntil jeg har litt mer penger.

 

Har sett at en del på de offisielle forumene påstår at et 6600 kort kan gjøre susen, og dette ser prismessig greit ut for meg. Likevel tør jeg ikke påstå at jeg har all verden med kunnskap, og skulle derfor gjerne visst hvilket av de forskjellige 6600 kortene som vil gi meg best ytelse.

 

Her er hva et søk på "6600" gav meg: http://www.komplett.no/k/search.asp?q=6600

 

Som sagt er jeg ingen ekspert og kunne trengt et kjapt tips angående hvilket kort jeg burde velge.

 

(Skal også nevnes at jeg på ingen måte går etter topp ytelse, men vil gjerne ha spillbare tilstander)

 

Nå er det iallefall ikke en skrytetråd lenger :tease:

 

(Liten update: Jeg tror jeg vil ha et 6600GT kort, ikke at det sier meg så enormt mye, men men.) :whistle:

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar

Jeg har:

 

AMD 3500+

7800GT

2gb ram.

 

Syns ikke spillet gikk reint, lå vel på 20 fps rundt om kring.

Noen ganger nede på 10 fps, cpuen er overklokket, og skjermkortet

er standard.

 

Kan det være skjermkortet som er flaskehalsen?

 

Ha spillet på High Default.

 

The_evil_blue_toad:

 

Vil tro det 6600gt holder akkurat til Medium.

Vil jo også ha noe å si om hva annet som er i pcen.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...