Gå til innhold

Kjøp av brukt jakke fra sverige


Anbefalte innlegg

Sitter og sikler på en brukt Canada goose jakke til salgs på et bruktmarked i sverige. Lurer på hvordan jeg skal få jakken over til norge på best mulig og enkleste måte.

 

Stemmer det at brukte klær går ufortollet gjennom tollen?

I såfall, er det 1000,- kr som er limiten?

Kjenner ikke personen som sender varen så helst skulle jeg jo fått den sendt i oppkrav, men da ligger det jo en en innbetalingsblankett oppå pakken som gjør at den garantert blir stoppet i tollen= fortolling, avgifter osv??

Forhåndbetaling og sending som gave (under 1000,-)er UTROLIG lite fristende, men kanskje den eneste måten jeg faktisk får jakken til den prisen som er annonsert+frakt?

 

Tips og synspunkter her hadde vært topp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et knap jeg har mulighet til å bruke da..

 

En kamerat av bor i Sverige, han er ofte i Norge (Trondheim). Så for meg er det egentlig bare å bestille varer til han og tar de med til meg...

 

Canda Goose er flotte jakker, men dyre i norge ja...

10.7 % toll på jakker, i tillegg kommer 25% moms og frakt...

 

Posten beregner ut i fra beskrevet verdi, men hvis denne er unaturlig lav så vil de nok beregne enn antatt verdi vil jeg tro...

 

Samme hvilken betalingsmåte du velger, så er det meget stor sannsynliget at den blir stoppet dessverre...

 

Men hvis du får han svenske duden til å skrive at det er en gave med antatt verdi 1000 SEK (Ca 850 NOK)

 

Fordi det kan jo hende at din fantasi onkel i Stockholm vil gi deg en bursdaggave, men da ser det litt tåpelig at han ville ha sendt den som "Postforskott". Det vil nok Posten gjennomskue.. Men hvis dere tar betaling gjennom Paypal, Moneybookers eller noe annet så kan jo denne historien være sann...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Sitter og sikler på en brukt Canada goose jakke til salgs på et bruktmarked i sverige. Lurer på hvordan jeg skal få jakken over til norge på best mulig og enkleste måte.

 

Stemmer det at brukte klær går ufortollet gjennom tollen?

I såfall, er det 1000,- kr som er limiten?

Kjenner ikke personen som sender varen så helst skulle jeg jo fått den sendt i oppkrav, men da ligger det jo en en innbetalingsblankett oppå pakken som gjør at den garantert blir stoppet i tollen= fortolling, avgifter osv??

Forhåndbetaling og sending som gave (under 1000,-)er UTROLIG lite fristende, men kanskje den eneste måten jeg faktisk får jakken til den prisen som er annonsert+frakt?

 

Tips og synspunkter her hadde vært topp!

5787755[/snapback]

 

Få fyren til å sende jakken i oppkrav til postkontor på andre siden av grensen nærmest der du bor. Post restante heter det vel og skal fungere helt kurant. Tror Strømstad har et vesentlig større postkontor enn hva befolkningen tilsier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...