Xanitra Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Forhåndsskrevet epost, hvordan får jeg til det? Når folk klikker på en viss epost link, så vil jeg at det skal dukke opp en tekst, som hjelper kisen å skrive riktig tekst. Men hvordan ser html koden ut, om det er html det her faktisk er snakk om?
JohnRichard Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 (endret) Noe sånt du tenker på? <a href="mailto:[email protected]?Subject=Emnet ditt&body=Her kommer innholdet i mailen din">Send e-post</a> Ref: http://www.ianr.unl.edu/internet/mailto.html Endret 21. mars 2006 av JohnRichard
MrBjoern Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 fant den her: <html> <body> <form action="MAILTO:[email protected]" method="post" enctype="text/plain"> <h3>This form sends an e-mail to W3Schools.</h3> Name:<br> <input type="text" name="name" value="yourname" size="20"> <br> Mail:<br> <input type="text" name="mail" value="yourmail" size="20"> <br> Comment:<br> <input type="text" name="comment" value="yourcomment" size="40"> <br><br> <input type="submit" value="Send"> <input type="reset" value="Reset"> </form> </body> </html> Du finner flere eksempler på http://www.w3schools.com
Xanitra Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 takker:) Skal teste ut den html greia der.. skjønner ikke stort av det, men litt copy paste og litt eksperimentering hjelper vel
sqitfire Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 takker:)Skal teste ut den html greia der.. skjønner ikke stort av det, men litt copy paste og litt eksperimentering hjelper vel 5803348[/snapback] Beste er PHP å lage en FORM
Xanitra Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Skrevet 24. mars 2006 Ja, men jeg har ikke peiling på PHP. Skulle gjerne hatt det, men dog.
pertm Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hvis du lager det med PHP så kan du få det til slik at det ikke er noe brukeren ser siden emailen blir sendt fra serveren og ikke fra brukkeren sin PC. For å bruke PHP så må serveren ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå