Gå til innhold

Har xbox 360 HDMI?


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi HDMI gir desidert best signal

 

Analoge signaler suger svette, og det er ikke alle produkter hvor du klarer å få hd på analoge tilkoblinger.

 

Trodde faktisk MS hadde fått med det på sin nyeste generasjons spillkonsoll. Men jeg regner med av xbox 360 v2 har HDMI (og HD-DVD)

Lenke til kommentar

Hehe, kan du fortelle meg forskjellen på signalet som kommer igjennom en HDMI tilkobling, og signalet som kommer igjennom en Komponent video tilkobling ?

 

BTW :

 

"All those connections (composite, component, s-video and VGA) have one thing in common: they carry the video signal in an analog format. What about digital connections such DVI or HDMI? Will there be A/V packs with DVI and/or HDMI connections? If not, will you consider offering that in the future?

 

Todd Holmdahl: Xbox 360 will support HD component video output, which is compatible with nearly every HD-ready TV on the market today. We’re poised to hit the sweet spot of the HD market at launch and as the market matures, and we will provide an HDMI for our customers when it makes sense. The reality is, you don’t need HDMI for HD gaming."

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

wilbur:

 

som du skriver selv:

 

Den ene er digital og den andre er analog :)

I dag tilbys flere og flere digitale produkter: eks LCD TV. Bildet på en LCD TV er faktisk mye bedre når den blir fora med digitale signaler. Det samme blir min DLP projektor .)

 

Og igjen så er det enkelte produkter som har problemer med analog tilkobling. Benq 8700 klarte ikke å kjøre 720 p koblet til via VGA. Merkelig det der.

Lenke til kommentar
Jeg vedder tarmtottene mine på at du ikke ser forskjell på et digitalt og analogt signal ved en blindtest.

5783684[/snapback]

 

Vel, om man er blind, så ser man vel uansett ikke forskjell!? :D

 

Jeg skal garantere deg at man ser forskjell på ett digitalt og analogt signal, men det kommer selfølgelig ann på hvor stor og hvor bra skjerm man viser bildet på. På en 21" LCD vil det selfølgelig bli vanskelig å se forskjell, men på 40"+ eller prosjektor vil man nok kunne se forskjellen ganske greit. (har selv testet med WMV-HD på HTPC mot en prosjektor, og her så man forskjell.

Lenke til kommentar

På min projectiondesign Action Mod. 1 MKII prosjektor, ser jeg faktisk ikke forskjellen.

Ser heller ikke forskjell på plasmaen min. Kanskje jeg ikke vil nok ?

 

De som klarer å overbevise meg, skal få rykende ferske tarmtotter levert på døra.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

hehe...

 

Må le litt av de bastante påstandene her:)

 

Jeg anser det som fullt mulig at folk ser forskjell på HDMI og komponent. Men selv kjører jeg både HDMI og Komponent fra ulike kilder på min 40'' LCD (Samsung LE40M61). Jeg ser ikke forskjell.

 

At komponent skal "suge svette" og være en grunn til at man ikke vil ha xbox 360, den er litt drøy etter min mening.

Lenke til kommentar

Klokt av Microsoft å velge det som er mest utbredt. Jeg har projektor med komponent, VGA, DVI..., HDTV (Samsung LE40M61) med komponent og HDMI. Og ærlig talt. Prøvd alle mulige koblinger og konfigurasjoner av nye DVD spillere både med komponent, HDMI, HDMI til DVI m/adapter, DVI fra PC til projektor, osv,,,, hva jeg i all verden skulle savne av HDMI fra Xbox360 til HDTV min eller projektoren- det skjønner jeg ikke.

 

Microsoft ga ut konsollen da de ga den ut, uten HD-DVD og uten HDMI. Og skulle de hatt med det, så hadde greia blitt utsatt og jeg kunne kanskje ikke spiltt Oblivion og drukket pils til fredagen. Og bilde fra 360'n via komponent til HDTV'n er bare veldig veldig bra.

 

Fint at PS3 kommer med det, men det blir ikke det i hvert fall som evt. skulle redusere antall timer med xboxkontrollen i hånda.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

En god komponent eller VGA-kabel gir et meget godt bilde. Teoretisk vil selvsagt DVI eller HDMI gi bedre bilde siden dette er digitale overføringer. På billige komp. eller VGA kabler kan forskjellen til DVI eller HDMI være veldig stor.

 

Synd at MS ikke en gang la inn DVI utgang på 360. Men når det er sagt så synes jeg den originale komponent kabelen til MS er bra.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil, så mener jeg at det er mulighet for digital videokilde(HDMI) på kretsen til 360, men at den ikke ble brukt. Husker ikke helt detaljene. Skal se om jeg finner igjen den tech-artikkelen. Det var i hvert fall mulig med litt modding å få HDMI-utgang på 360. Det ble spekulert i at en senere versjon av 360 ville komme me dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg vil tro det vil bli mulighet for å få HDMI på Xbox 360 etterverdt også, den skal vel være, som Spillarkivet.no sier, istand til å outputte det - om ikke Microsoft lager det, så kommer det nok en custom AV-kabel med HDMI.

Uansett så synes jeg at HDTV outputten som er nå funker glitrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...