tilfeldignavn Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Tenkte jeg skulle bruke en HP ze2310 bærbar pc til å se på TV/DVD med. Antar at den fungerer greit. Noen som har en anbefaling av TV-kort?
Simen1 Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Den PCen vil nok fungere helt fint til det formålet. (Den har riktignok ikke DVI-port for tilkobling til flat-TVer med DVI, men det er kanskje ikke så mye å bry seg om) Angående TV-kort så vet jeg ikke. Men det må være USB for å passe til bærbar PC, og da selvfølgelig USB 2.0 High Speed for å få nok båndbredde til at kvaliteten skal bli bra. Her er en liste over USB TV-kort.
Spirograf Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Kan også vurdere PCMCIA. På den måten blir det mindre kabelsurr, og du kan ha kortet stående i 24/7 om du vil.
tilfeldignavn Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Skrevet 19. mars 2006 Takk for svar. Er det stor forskjell i hastigheten mellom usb 2.0 og pcmcia?
Simen1 Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Jeg hadde helt glemt PCMCIA Det er en teoretisk hastighetsforskjell på PCMCIA (133 MByte/s siden det er samme grensesnitt som ATA133) og USB 2.0 High Speed (60 MByte/s), men jeg tror ikke TV-kort bruker hele båndbredden til USB 2.0 HS så jeg tviler på at det har noe å si for bildekvaliteten. Bare styr unna USB 1.1 (som også kalles USB 2.0 Full Speed).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå