Gå til innhold

TES: God surround-lyd i Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Men er det noen som vet hvor bra det "ambient" lydbildet er, spesielt i surround?

Dvs atmosfæriske ting fuglekvitter, vanndrypp i grotter osv osv? Jeg er kanskje sær, men det er sånne detaljer som får meg til å leve meg inn i et spill, ikke standard-effekten med å "høre monster hyle bak ryggen på deg".

I det hele tatt har jeg ikke hørt noe som helst om hvordan lyden blir i Oblivion - alle er tydeligvis "gfx-whores"... ;)

Endret av thomanil
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men er det noen som vet hvor mye jobb de har lagt ned i lyden?

Dvs stemningsskapende ting som fuglekvitter, vanndrypp i grotter osv osv? Jeg er kanskje sær, men det er sånne detaljer som får meg til å leve meg inn i et spill, ikke standard-effekten med å "høre monster hyle bak ryggen på deg".

I det hele tatt har jeg ikke hørt noe som helst om hvordan lyden blir i Oblivion - alle er tydeligvis primært "gfx-whores"... ;)

Endret av thomanil
Skrevet

Etter det jeg har hørt på trailere og slikt så virker det som det er lassevis av ambients, men siden jeg har bare to fronthøytalere på pcn, så får jeg ikke mye surround :p Men jeg vil tro at det er en enorm mengde bakgrunnslyder (for de som ikke vet hva ambient er) i spillet, ihvertfall de forrige spillene var fylt opp til randen :) Har bestilt spillet og det kommer i posten snartsnart, håper det lever opp til forventninger :)

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av lyden. Gothic 2 var for meg det det var mye pga av lyden. Musikken og stemningen som ble skapt var et must.

Jeg er ganske sikker på at utvikler ikke har tøyset med lyden på Oblivion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...