Gå til innhold

Barebone+7900XTX? går det?


Anbefalte innlegg

hei..

skal sette sammen en liten barebone for min bror, han gamer MYE og det går i grafikktunge spill, så vurderer å sette inn et GF 7900XTX eller ATI X1900XTX,

 

valget hans(og mitt) har fallt på denne barebonen,

 

vi lurer på følgende, vil den 275Watts størmforskyningen kunne gi krutt nok til et system med:

et av de overnevnte skjermkortene,

en AMD X2 3800+ CPU,

en Seagate barracuda 300gb SATA2 harddisk,

2048 MB kvalitets ram (crosair/ocz)

og en Nec dvd brenner?

 

og sist men ikke minst.. går det evt ann å bytte strømforskyninga? eller er den en spesial formfaktor?

 

takker alle svar, og forslag til forrandringer i systemet.. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har selv denne Barebonen og er veldig godt fornøyd.

 

Som du antyder så er det en liten begrensning på hva man kan få inn i en slik maskin (i henhold til både størrelse og strømforsyning).

 

Man får desverre ikke plass til et skjermkort med kjøler som tar en ekstra PCI-åpning bak. Dette fordi PCI-e porten er plassert ytterst inntil perforeringshullene slik at Grafikkort kan bli godtavkjølt med frisk luft utenifra.

Uansett så ville neppe strømforsyningen vært kapabel nok til å kjøre en såpass heftig grafikkort.

 

Vet ikke helt om et 7900GT-kort vil gå. Bruker vel en del strøm dette og. Når det kommer til plass så skal nok et slikt kort få plass. Har selv X800GT som er noe kortere, og det er mye å gå på.

 

strømforsyninga er spesiell på disse maskinene. ikke vanlig ATX-strømforsyning.

Man finner kanskje noe som passer, men man får somregelt ikke noe særlig mer enn 275W da det er begrensing på hva man får putter inn av kraft i en såpass liten boks.

 

Ellers så det meget bra ut. Skal selv oppgradere til en X2-prosessor snart.

 

Jeg er dog litt skeptisk om strømforsyninga er god nok til et 7900GT og X2-prosessor. Men det skal i grunn være ment å kunne kjøre high-end systemer med denne barebone'n.

Lenke til kommentar

takker for svar :cool:

hmm... *tenke tenke* ... noen som har forslag til hva som skal være løsningen her?.. vil helst kunne kjøre 7900GtX eller 1900XTX:. dette fordi bruttern spiller mye WoW, Bf2 og Quake4.... OG han skal ha UT2007, så må være litt krutt i tønna :D

 

ekke noen ATX kabinetter som er Ekstreeeeemt små der ute da? noen som vet? og de skal helst ikke se helt for jævlige ut heller....

Lenke til kommentar

jeg har lest noen tester av kabinetter som er mellomting mellom midi og barebone. så stilige ut også, hvis jeg huker rett, og det viktigste, de har plass til VANLIG strømforsyning! desverre har jeg ikke sjans til å huske hvor je ghar sett de testene hen, eller hvilket merke kabinettet var. hvis han gamer mye så drit i barebone!

 

Edit: jeg har flere kompiser som har prøvd seg med barebone som gaming med kraftig pc, og det blir problemer! ustabilitet osv...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
jeg har lest noen tester av kabinetter som er mellomting mellom midi og barebone. så stilige ut også, hvis jeg huker rett, og det viktigste, de har plass til VANLIG strømforsyning! desverre har jeg ikke sjans til å huske hvor je ghar sett de testene hen, eller hvilket merke kabinettet var. hvis han gamer mye så drit i barebone!

 

Edit: jeg har flere kompiser som har prøvd seg med barebone som gaming med kraftig pc, og det blir problemer! ustabilitet osv...

5780394[/snapback]

 

takk skal du ha :cool: , ja skal drite i bb, men må ha et lite kabinett, så hvis noen veit om ett søtt ATX kabinett som ikke akkurat er chieftech fulltower lett me know :cool:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...