Gå til innhold

Hva tror du om Dreamfall?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt Den lengste reisen, men har dårlige forhåpninger til Drømmefall..

Etter at jeg så en video, virket spillet mer som et rpg spill, en et pek_og_klikk "tenkespill"..

I videoen, så det også ut som de hadde lagt inn et action preg, noe spillet ikke skal ha..

Så jeg har ikke store forhåpninger til spillet..

Lenke til kommentar

Selv ser jeg på Drømmefall som kanskje den største tittelen som blir sluppet i år. Er iallefall det spillet jeg ser frem til mest.

 

Men ellers så håper jeg at de har fått til action-sekvensene bra nok. Klarer de å ikke fucke opp alt der tror jeg at vi har en sikker vinner for årets beste spill for meg personlig. (Regner med at spillet er så bra som jeg håper på :))

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg skeptisk til at Funcom klarer å opprettholde alt det brae i Drømmefallet som de gjorde i Den lengste reisen. Den lengste reisen er jo av god gammel pek og klikk klassiker, noe som gjør spillet utrolig underholdene for min del. Men siden Drømmefallet kommer med noe tilnærmet "wannabe" Tomb Raider stil, så stiller jeg meg utrolig skeptisk til spillet.

 

Håper jeg blir positivt overasket i alle fall, det er det jeg håper.

Lenke til kommentar

Har spillt igjennom den lengste reisen og likte det veldig godt.

Tviler på at Dreamfall blir mye dårligere, virker bare som om dei hare gjort det meir interractivt og lettere å bevegge seg rundt.

Minte meg litt om Star wars Knights of the old republic.

Eg har bare spillt det på engelsk, men lurre på om eg ikkje skal runde det igjenn på norsk bare for å høre Burns Fliper :!:

Lenke til kommentar

Har ventet på dette spillet i flere år nå. Etter å ha spillt igjennom Den Lengste Reisen flere ganger er forventningene mine til Drømmefall skyhøye.

 

Jeg er skeptisk, men har samtidig full tillit til teamet som lager spillet. Så får vi bare vente og se.

 

Har iallefall allerede bestillt og betalt for spillet, så nå går jeg bare og venter...og venter, og venter, og venter...

Lenke til kommentar

Det jeg har sett av Drømmefall hittil - vi fikk en demonstrasjon av spillet i forbindelse med årets Gullstikka - tilsier ikke at Funcom har laget noe actionspill eller noen tomb raider-klone. Det blir kamper, men mange av dem kan man unngå hvis man vil, og i stedet bruke mer kløktige måter for å komme seg ut av knipene. Kampsystemet virket for øvrig sympatisk, om enn enkelt, så jeg tror ikke dette vil bli noe stort problem for spillet.

 

Ellers kan jeg si at det er en stor fordel for spillet at de har tatt serien over i full 3D. Dette fordi mer kamerabruk og mer dynamisk historiefortelling gjør at alt virker mye mer dagsaktuelt enn det ville gjort om man skulle ta vare på de gamle tradisjonene om statiske bakgrunner og ren pek-og-klikk. Husk at det gjerne var slik før fordi man ikke hadde ressurser til å gjøre noe mer avansert, ikke fordi 2D-pek-og-klikk er den ultimate måte å lage historiebaserte spill på.

 

Musikken og (de engelske) stemmene virket bunnsolide, og det eneste som virket tydelig noe uferdig i den versjonen vi så, var animasjonen og litt av timingen i noen av mellomsekvensene. Men presentasjonsholderen forsikret meg om at dette er saker Funcom nå bruker tid på å polere, så mine håp er igrunn ganske høye.

 

Brukergrensesnittet for eventyrspillbiten virker også vellaget forresten - sannsynligvis det beste grensesnittet for et 3D-eventyrspill siden Gabriel Knight 3, og kanskje noensinne. Du har en fokusstråle du bruker for å merke hvilke deler av verdenen rundt deg du vil samhandle med eller undersøke, og den viktigste endringen fra spill som Broken Sword 3, Fahrenheit eller Grim Fandango er at systemet fjerner behovet for at man må gå bort til en gjenstand for å gjøre noe med den. Dialogsystemet likner en del på det i fahrenheit, og gir deg klare, enkle valg med jevne mellomrom. Også dette så ut til å være et stort steg fram fra DLR.

 

De har også gjort svært godt arbeid med navn, logo og generell stemning, så det som gjenstår å se, er mest hvordan alt faller sammen (om det fungerer som helhet), hvor god historien er og om lastetidene blir korte nok til at ting ikke føles oppstykket. Her er det lov å håpe. :)

Lenke til kommentar

Jepp, takk for at du tok deg tid til det innlegget oerhört. Er nok en god del som trengte akkurat det der. Selv ble jeg bare enda mer lengselsfull. Får håpe Oblivion suger eller at jeg blir ferdig med det før jeg får henda på Drømmefall, hvis ikke kommer jeg nok til å måtte multitaske begge spillene og alt-tabbene mellom de i loadingene eller noe for å overleve :p

 

Eller så må jeg bare ta meg fri 2 uker fra verden og spille til jeg faller om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...