Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med D-link DGL4300 gaming router og web-tv


Anbefalte innlegg

Har store problemer med å se web-tv. Bildet fryser og bufrer nesten konstant. Dette gjelder både NRK og TV2. Når jeg skrur ned på kvaliteten går det bedre. Har prøvd å koble utenom ruteren og da er det ingen problemer. Har nyeste firmware. Har heller ingen andre problemer med ruteren, pingen er bra og stabil under spilling.

 

Noen som kan hjelpe meg ?

Endret av lenny25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei...

 

Har prøvd å koble meg før DGL-4300, da virker web tv på Nrk bra. Men når jeg er koblet til DGL-4300 virker det dårlig. Det virker hvis jeg skrur ned hastigheten på nrk sin webtv avspiller. Hvis jeg setter den til 600 da virker det, men selvfølgelig da med dårlig video kvalitet. Har prøvd diverse innstillinger på DGL-4300 uten hell. Bruker firmware 1.6. Og har start.no som Isp med linjehastighet 4864/512.

Jeg personlig lurer på om det har noe med D-Link og PPPoe å gjøre. Trur ikke den PPPoe oppkoblinga til D-Link er helt i form.

 

noen som har noen ideer..?

Lenke til kommentar

Kan legge meg til listen over brukere med denne feilen også.

Har fått ny DGL4300 fra DLINK, da pga. en annen feil.

Men web TV fra NRK og TV2 fungerer ikke.

Hvis jeg kjører uten routeren fungerer alt bra.

 

Ingen av routerene jeg har hatt har noen gang virket med web TV.

Har hatt DGL4300 siden august i fjor, så dette er skikkelig irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg henger meg på lista over de som har problemer med dette. Kjører firmware versjon 1.6, og streaming av video fra NRK virker ikke. Dvs. det kjører et et par sekunder, så er det stopp... Veldig irriterende for et produkt som er bra ellers... :mad:

Endret av baverrud
Lenke til kommentar

Bruker firmware 1.5 pga. mange andre problemer og nett-tv funker som en drøm hos meg. Har bredbånd fra NGT og Netopia-routeren er satt opp med IP-forward.

 

Har i tillegg enablet følgende under Special Applications -> Application Level Gateway (ALG) Configurations.

  • RTSP
  • FTP
  • NetMeeting
  • MMS

Lenke til kommentar

Jeg har nå en support-case gående med D-Link som jeg håper det kommer noe ut av etterhvert...

 

Jeg har forøvrig 2 IP adresser på mitt WAN, og jeg har 2 forskjellige D-Link routere koblet til på dette WAN'et gjennom en switch.

 

Det interessante er at den ene routeren er en god gammel D-Link DI-624+, og gjennom denne fungerer NRK web TV alldeles ypperlig på høy kvalitet (900 kbit/s). Bufferet i avspilleren fylles raskt opp og avspillingen starter nesten med en gang.

 

Gjennom DGL-4300 så fungerer det altså ikke på raskere hastighet enn 300 kbit/s fra NRK. Det interessante her er at bufferet i avspilleren fylles MYE tregere opp, så ser det ut til at den stopper på 98%, så starter den å fylle bufferet på nytt - og etter en stund så kommer det ca. 2 sekunder med video før det stopper helt opp igjen.

 

Dette bekrefter ihvertfall at det ikke har noe med linjen min å gjøre!

Lenke til kommentar
Hei alle!

 

Nå har jeg fiklet med omtrent alt som er av settinger i DGL-4300, og det ser ut som om jeg har klart å isolere problemet.

 

Gå inn i Advanced->Special Applications, og skru av RTSP - så fungerer det 100%!

 

Lykke til! :D  :D  :D

 

~Rune

 

FYI: http://en.wikipedia.org/wiki/RTSP

5905078[/snapback]

 

Hei...

 

Har nå prøvd dette, det har ikke hjulpet en dritt for meg...

 

 

Du har sikkert gjort noe annet også...?

 

 

NorKing1

Lenke til kommentar
Har nå prøvd dette, det har ikke hjulpet en dritt for meg...

 

 

Du har sikkert gjort noe annet også...?

 

 

NorKing1

5908829[/snapback]

 

:hmm: Jeg vil foreslå følgende:

1) Lagre oppsettet ditt (Tools->Admin)

2) Pass på at du har firmware revisjon 1.6 (Tools->Firmware)

3) Factory reset (Tools->System)

4) Konfigurer evt. nødvendige WAN settinger, og til slutt

5) Skru av RTSP (Advanced->Special Applications)

 

Da har du tilnærmet samme oppsett som det jeg hadde da jeg forsøkte å spore problemet, og det funket bra her.

 

Etter at problemet var isolert, så leste jeg inn hele konfigurasjonsfilen min på nytt (med alle mine virtual server settinger, osv.), og da var det nok å skru av RTSP etterpå. :cool:

Endret av baverrud
Lenke til kommentar
Har nå prøvd dette, det har ikke hjulpet en dritt for meg...

 

 

Du har sikkert gjort noe annet også...?

 

 

NorKing1

5908829[/snapback]

 

:hmm: Jeg vil foreslå følgende:

1) Lagre oppsettet ditt (Tools->Admin)

2) Pass på at du har firmware revisjon 1.6 (Tools->Firmware)

3) Factory reset (Tools->System)

4) Konfigurer evt. nødvendige WAN settinger, og til slutt

5) Skru av RTSP (Advanced->Special Applications)

 

Da har du tilnærmet samme oppsett som det jeg hadde da jeg forsøkte å spore problemet, og det funket bra her.

 

Etter at problemet var isolert, så leste jeg inn hele konfigurasjonsfilen min på nytt (med alle mine virtual server settinger, osv.), og da var det nok å skru av RTSP etterpå. :cool:

5909824[/snapback]

 

 

Hei igjen...

 

Takker så mye, det fungerte når jeg brukte bruksanvisningen din...

 

alt i orden nå... flott at noenfikk det til...

 

mvh NorKing1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...