Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, crc error i alle nedlastede filer


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny pc med følgende deler:

 

Asus K8N-e

Amd 3800+ Dual core cpu

Xfx 7800 gtx 256mb skjermkort

2x512 ram(har testa med en annen 512mb ram brikke og for å teste, men med samme resultat).

 

Alle filer jeg laster ned blir korrupte, som f.eks. da jeg lastet ned windows mediaplayer 10 fra microsoft.no fikk jeg denne midt i installen:

error: Extracting file failed. it is most likely caused by low memory (low disk space for swapping file) or corrupted Cabinet file.

 

Jeg har bare satt sammen pcen, lagt inn windows og chipset drivere + andre drivere så har ikke stilt på noe i biosen i det hele tatt, kanskje jeg skulle gjort det?

 

noen som har tips? jeg er desperat etter løsning :)

 

På forhånd takk.

 

 

-Alex

 

 

EDIT: Tenkte å legge til et par ting. Den ene er at systemet kjører på PSU med 20 pins strømkontakt, mens det er 24pins på hovedkortet. Den andre tingen jeg vil føye til er at jeg deler internetttilkoblinga gjennom denne vrange pcen og surfer da uten problemer på laptopen - laster ned og alt funker, derfor kan det ikke være internettforbindelsen.

Endret av Intercom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang jeg har vært borte i korrupte filer av dette slaget, har det vært en eller annen type minnefeil.

 

 

I første omgang ville jeg sjekket BIOS. Selv om alle innstillinger er satt på Auto, kan det hende at BIOS rett og slett har bommet. Sjekk innstillinger for Cpu, minne.

 

Forsøk å underklokke PCen. Hvis noen av komponentene er vrange ( delvis ødelagte ) hender det at det hjelper.

 

Fungerte det med underklokking, er det også mulig at spenningen til minnet er for lavt, og at minnet rett og slett ikke greier full hastighet. Dvs at det gis lavere spenning til minnet enn det som antydes av BIOS ( skjedde meg på et Asus HK ). Løser du ved å øke spenningen et hakk.

 

 

Se om du kan få tak i Prime95 og kjør stresstesten for å teste PCen, mellom hver endring du gjør.

 

 

Edit: Sikker på at det er et Asus K8N-e? Ser ut som om det er et Socket 754 kort... men det går vel dårlig med en X2 eller?

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...