Gå til innhold

Radeon 9700 Pro låser PC'en


AdiBajas

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som kan hjelpe meg med problemer jeg har med Radeon 9700.

Har installert Cat. 2.03 driverne og tilhørende kontrolpanel og en driver-patch til bla. Battlefield1942. Probelemet er at BattlefieldPC'en låser seg, noen ganger etter et par sekund og noen ganger etter en god stund inn i spillet og nesten hver gang jeg trykker "tab" i spillet for å sjekke stats, ping ol. Dette fører til at jeg må reboote og blir møtt med en "error-report-send-or-do-not-send" feilmelding om at driveren til skjermkortet er årsaken til denne feilen. Har prøvd de fleste skjermkortdriverne(tror jeg) som er å oppdrive til radeon 9700 og får samme feilmelding med hver av de. Virker som om skjermkortet eller driverne er veldig ustabile!

Refreshraten på skjermen ser ut som om å bli satt ned fra 85 til 60 hertz etter rebooten og selv om innstillingspanelet sier at raten er på 85 får jeg ikke endret dette.

 

System;

ATI Radeon 9700 Pro (www.multicom.no)

AMD T-Bird 1,4

256 PC133 SDRAM

ASUS A7V133-c

 

opplevde aldri slike problemer med mitt gamle GeForce2 Pro

Noen som har samme problem /kan hjelpe meg?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: AdiBajas på 2002-09-23 23:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så sikker på om det hjelper å fjerbe SP1. Provlemet ligger som du sier io driverne til ATI! Etter det jeg har hørt funker ikke 9700 Pro til det spillet enda!

 

Får håpe de snart kommer med en driver som fungerer..

 

Det er det som er mye av bakdelen med ATI! De har problemer med å lage drivere som er bra nok. Håper de får fixa det de problemene med drivere snart... siden jeg har et Radeon 9700 Pro på veg i posten :grin:

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på om det hjelper å fjerne SP1. Provlemet ligger som du sier io driverne til ATI! Etter det jeg har hørt funker ikke 9700 Pro til det spillet enda!

 

Får håpe de snart kommer med en driver som fungerer..

 

Det er det som er mye av bakdelen med ATI! De har problemer med å lage drivere som er bra nok. Håper de får fixa det de problemene med drivere snart... siden jeg har et Radeon 9700 Pro på veg i posten :grin:

 

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

jeg har akkurat det samme problemet!

 

pcn låser seg når jeg f.eks prøver og spille, som da fører til at jeg må reboote!

 

jeg har prøvd alle mulige driver, tilogmed de nye fixene som kom i natt. men fremdeles er alt like dystert. 1sec - 15min med den peneste grafikken du får i dag, også låser det seg!

 

jeg prøvde kortet på pcn til en kamerat av meg (p3 800MHz, 384MB SD-RAM) og der funka det helt fint!

 

men så leste jeg i den lille boka som fulgte med i esken, at man helst skal ha 300w strømforskjyning, mens jeg kun har 230, men det hadde kameraten min og så det er litt rart at de skulle være feilen

 

derfor dro jeg ut nesten alt av disker og CD-ROMer (utenom matser disken og vifter) men det løste heller ikke problemet! Sukk...

 

nå har jeg sverget og ikke sove før jeg kan nyte RADEON'en min så lenge som jeg vill!!

 

håper noen ha peil på hvordan dette kan løses, jeg vet jo nå at det ikke bare er meg.

Lenke til kommentar

Index: til deg har jeg en ting å si..en Tbird trekker jo 72watt bare den, å jeg har selv brukt en tbird 1333 på en 230watt's PSU å det er alt alt for lite, så at maskina di ikke klarer alt er ikke noen bombe.du har sikkert 1-3 HDD'er mulig 2 disker å 1dvd1brenner å når dette går trekker det strøm...for ikke snakke om evt. vifter å andre stash folk putter i box'n sin idag..så, ta å test med en større PSU så vil nok kanskje problemet løse seg. får jeg spørre om specs på maskina di?

 

_Tronic_

Lenke til kommentar

joda, men på p3'en til kameraten min funka kortet ganske bra, ikke akkurat det jeg hadde forventet meg men det gjorde susen for og si det sånn.

 

+5 den tror jeg at jeg kan sjekke i BIOS faktisk

det skal jeg sjekke, men jeg ville mene at det er nokk strøm til overs egentlig da, fordi det eneste jeg kjører er master disken min, ingen CDROMer floppy etc. bare cpu , hovedkort og kabinett vifte.

Lenke til kommentar

jeg fant ut at +5 volten står på 4.86 hviss det ga noe mening

 

-----------------------------------------------------

 

AMD Athlon 1.4GHz (oginal klokke)

ASUS A7V133-C hovekort

384Mb SD-RAM

sb-128 pci :smile:

10/100 nic

ATI RADEON 9700 Pro

30Gb Seagate HDD

10Gb Fujitsu HDD (fikk gratis)

230w PSU

40x/12x/48 Litenon brenner

48x CD ROM

2 80x80 vifter i kabinettet +sys og cpu vifte

 

nå kjører jeg kun den ene 30gb disken, ingen andre på EIDE eller floppy

Lenke til kommentar

ehh.. les litt lengere opp du!

 

der skriver jeg at jeg testa kortet på pcn til en kamerat av meg, so, er vesentlig dårligere en min!

 

Intel Pentium III 800MHz FCGPA

384 MB SD-RAM

intel hovekort tror jeg

230W PSU (SAMME SOM JEG)

med 2 hd'er og en brenner

med onboard lydkort

 

ingen ekstra vifter eller annet stash

 

så da skal det funke på min pc å!

Lenke til kommentar

dette blir for tåpelig syns jeg!

 

for det første vet jeg godt at de anbefaler helst 300w PSU, jeg skrev det i den første posten min!

 

dessuten så sier jo jeg at det funka på P3'en! jeg står da ikke her og juger!

 

jeg har jo samme problemet som de fleste andre har ikkesant så det er nokk ikke PSU'en som har skyld i "buggen" vill jeg tro!

 

også har jeg sansyneligvis mere strøm til rådighet en vi hadde på p3'en når jeg ikke kjører mer en en disk! det er 2 mindre en vi gjorde på p3'en det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...