Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Front høytalere til 1500-2500kr


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg nye fronter i bilen min. De skal kjøre på en Phoenix-Gold forsterker, og bør helst være de beste ;)

 

Høytalerene skal være i front dørene, men jeg har ikke mål her for øyeblikket. Men det er en Peugeot 306. Og jeg vil tippe det er enten 10 eller 13 cm.

 

Hadde vært fint om dere hadde kommet med noen forslag :)

 

Selv fant jeg noen jeg likte utsenemessigt (selv om det har lite og si, når de skal være sjult bak gitter):

13cm: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1492

10cm: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=545

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en liten konkurranse, med premie til de 5 første som anbefaler noe ANNET enn Morel? ;)

 

Ikke for å disse Morel på noen som helst måte, jeg har stor respekt for høyttalerne de lager. Og Pål er en svært hyggelig og hjelpsom mann. Men det finnes da andre merker enn Morel der ute?

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Hva med en liten konkurranse, med premie til de 5 første som anbefaler noe ANNET enn Morel? ;)

 

Ikke for å disse Morel på noen som helst måte, jeg har stor respekt for høyttalerne de lager. Og Pål er en svært hyggelig og hjelpsom mann. Men det finnes da andre merker enn Morel der ute?

5757794[/snapback]

 

hehe.... det ble jo nevnt: "bør helst være de beste" derfor blir Morel nevnt... :p faktisk har jeg selv opplevd at Morel elementene er mer nøytrale en enkelte har prøvd å "gi inntryk av".... det er heller forsterkeren og øvrige elektronikk som har gitt større lyd/klang forandring.... Phoenix Gold vil faktisk spille meget bra og med mye punch og dynamikk da de fleste modeller har over 3 dB headrom. Ellers er de fleste Morel modellene så pass bra at du vil få en hørbar lydforbedring om du skaffer et bedre cd spiller/forsterkere osv.... og jeg snakker av erfaring :cool:

 

Skal du montere elementene i dørane desto viktigere er STOR off-aksis karakteristisk -noe som Morel er bedre enn de fleste andre faktisk- og i tilleg har du hexagonal spole tråd i 3" aluminiums form som tåler opptil 1000watt spiss effekt (Elate serien) men kvalitet koster.... :yes: men som du sier epifant: det finnes andre merker også... :whistle:

Lenke til kommentar
Er det en eldre eller nyere PG-forsterker du har? Hva slags lyd liker du, og hva slags musikk hører du på?

 

Det finnes som sagt mye bra der ute, men man kan få mye valuta for pengene sine ved å velge et sett som gir fra seg samme lyd som ørene dine liker ;)

5757807[/snapback]

 

Det er nok ikke den nyeste for å si det slik, en 4 kanals sak. tror den heter XS4300 :)

 

EDIT: Jeg hører på mye forsjellig, men for det meste Techno og Trance, kanskje litt rock, tja.. Noe i den dur :)

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Kan anbefale både Morel og Focal, har Focal Polyglass 130 V1 i min bil, og selv uten dedikert forsterker er det noe av det beste jeg noen gang har hatt i bilen. Krystallklar lyd. Er i alle fall disse to merkene jeg ville kikket på først om du er ute etter frontsett i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...