Gå til innhold

Vanntank fra Netconnection


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe den vanntanken som netconnection har(får ikke min egen 100% tett :sad: ).

Er det noen her som har denne tanken og som kan gi meg mål på hvor stor den er? Høyde, bredde og hvor mye vann den rommer.

Jeg har eheim 1250 vannpumpe så de tankene til eheim vil sikkert ikke passe siden den har 3/4" på innsuget. Eller?

Er det noen andre steder jeg kan kjøpe vanntank? Jeg er case-modder så det må være noe som ser litt tøfft ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Upraktisk på hvilken måte?

Den fete tanken fra microplex? Er det den største tanken til eheim du snakker om? Den er beregna for 1046 og 1048 pumpene og de har 1/2" innsug. Det er vel nippelen på pumpa som skal inn i tanken. Da vil det vel ikke gå med min 1250 pumpe som har 3/4" innsug?

Jeg bruker 1/2" slanger på systemet. Det går bra å presse 1/2" silikonslanger på 3/4" innsugnippelen til 1250 pumpa.

Lenke til kommentar

Har laget min egen tank. Den er laget med plexi men jeg får den ikke helt tett. For øyeblikket er den tett men det var den for et par dager siden også men så begynnte det å piple ut en liten dråpe... irriterende! Men selv om den er tett nå så kommer jeg ikke til å føle meg helt trygg på den.

Synd for den ble skikkelig tøff.

Lenke til kommentar

Jeg har den første vanntanken Netconnection hadde, den blå firkantede.

Den er laget av samme produsent.

Det første jeg gjorde var å skifte slangeniplene fordi de ikke passet med mitt system. Upraktisk synes jeg ikke den er, heller ikke den nc selger nå. Kommer til å belyse den med leds (den er jo allerede blå). Grønn lazerleds i selve kabinettet med blå lysende vanntank blir sikkert stilig det...

Lenke til kommentar

Jeg har både den blå firkanta tanken og den sylinderformede. Min anbefaling går til sistnevnte, dog denne er mye mindre enn den andre, pga noen få grunner:

 

Den har mindre "skjøter" der plexien er limt sammen, som gjør risikoen for lekasje mindre.

 

Formen dens og hvor slangenipplene er plassert fører til at den lager mindre lyder av vann som "plasker" rundt inni tanken. Den blå hadde en nippel plassert helt øverst som gjorde at den laget en høylytt lyd av vann som fyker rundt om det skulle være en liten luftlomme i tanken(Som det forøvrig må være om tanken skal ha noen nytte)

 

Har ingenting å utsette på den sylinderformede tanken fra netconnection.. Den gjør jobben sin bra og vell så det.. Absolutt godkjent.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-09-23 22:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...