Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med tilkobling til trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å koble med til trådløst nettverk med min nyankjøpte bærbare pc. Dette problemet gjelder alle trådløse nett jeg har forsøkt å koble meg på. Jeg ser også at andre klarer å koble seg til nettet der jeg bor, så jeg antar at det er noe med min pc. Jeg har forøvrig fått en krypteringsnøkkel, så det er ikke der problemet ligger.

 

Jeg klarer å koble meg til ad hoc-nettverk, men altså ikke annet trådløst nett. Min teori er at maskinen er innstilt på ad hoc, men ikke på annet nett. Kan dette stemme? Når jeg forsøker å krysse av for alternativet trådløsmodus på kortinnstillinger i intel-programmet jeg bruker for å koble meg til, hopper det bare tilbake til ad hoc sendestyrke. Kan dette være problemet? Og noen som har forslag til hvordan jeg kan endre dette? Jeg vet lite om pcer, så mulig jeg har gjort noen rare feil jeg ikke er klar over, men ser samtidig at andre med mindre pc-kunnskaper enn meg kobler seg til så lett som bare det.

 

Blir veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst hadde det vært greit å vite hva slags kort det er(hvis er det innebygget, hva slags bærbar er det)? Hvis du bruker XP kan du prøver å bruke Trådløst Nettverk funksjonen som er innebygget og se om det fungerer. Prøv også å laste ned eventuelle nye drivere til kortet ditt.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Først og fremst hadde det vært greit å vite hva slags kort det er(hvis er det innebygget, hva slags bærbar er det)? Hvis du bruker XP kan du prøver å bruke Trådløst Nettverk funksjonen som er innebygget og se om det fungerer. Prøv også å laste ned eventuelle nye drivere til kortet ditt.

5749517[/snapback]

 

 

 

Det er et innebygget kort, i en Tundra 1557EH. Jeg har forsøkt å bruke windows (xp) for å koble meg til, men med samme nedslående resultat. Jeg vet ingenting om drivere. Har du noe tips til hvordan/hvor?

Lenke til kommentar
Først og fremst hadde det vært greit å vite hva slags kort det er(hvis er det innebygget, hva slags bærbar er det)? Hvis du bruker XP kan du prøver å bruke Trådløst Nettverk funksjonen som er innebygget og se om det fungerer. Prøv også å laste ned eventuelle nye drivere til kortet ditt.

5749517[/snapback]

 

 

 

Det er et innebygget kort, i en Tundra 1557EH. Jeg har forsøkt å bruke windows (xp) for å koble meg til, men med samme nedslående resultat. Jeg vet ingenting om drivere. Har du noe tips til hvordan/hvor?

5751093[/snapback]

Vill anbfale og oppdatere drivene til netwerkkorte.Hade same ploblem med min 1557 forenstund siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...