Gå til innhold

Trenger ny animè serie


Anbefalte innlegg

vet at det finnes en del topics om dette fra før av men har ikke funnet så mye hjelp i dem ennå.

Jeg har nå sett hele Fullmetal Alchemist, hele Prince of Tennis og Naruto inn til fillerne hadde begynt, da leste jeg litt av mangaen og venter nå på at fillerne skal slutte.

 

Trenger altså en ny animè å se på og siden mange her har sett flere enn jeg har så spør jeg dere.

Jeg vil se noe som har bra handling og gjerne litt overnaturlig, ikke for overnaturlig da (ikke masse romskip og romvesener og sånt dritt) overnaturlig i ca. lik grad som naruto og FMA. handlingen er litt viktig, vil ikke ha noe som går ut på kun fighting.

Håper noen av dere vet om en serie som passer for meg :p takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Hellsing :) Handler om en hemmelig engelsk organisasjon som sloss mot ondskap (vanligvis vampyrer). Serien har den kuleste hovedpersonen jeg noen gang har sett i en anime, Arucard/Alucard, som er en vampyr selv. Link: http://www.animenfo.com/animetitle,713,drvfsa,hellsing.html

Animasjonen, musikken, hovedpersonene og handlingen syntes jeg var utrolig bra ^_^ Anbefaler Hellsing på det sterkeste.

 

 

En annen serie jeg synes er utrolig bra er Last Exile. Satt til den industrielle alderen, og handler om Klaus og Lavie som har mistet foreldrene sine og lever av å fly et Van Ship. Bra animasjon, bra historie og en porsjon action :) Link: http://www.animenfo.com/animetitle,1191,ej...last_exile.html

 

 

Enda en serie jeg trygt kan anbefale er Trigun. Handler om Vash, som er ettersøkt for en rekke ødeleggelser han ikke har gjort. De første episodene er veldig morsomme, og i begynnelsen virker Trigun bare tullete, men etter hvert blir historien dypere og mer alvorlig, og vi får vite historien til Vash og hvordan menneskene i den øde verdenen kom til. Link: http://www.animenfo.com/animetitle,403,zxmifm,trigun.html

 

 

Personlig ville jeg begynt med Hellsing. Bare 13 episoder (dessverre :( ) men serien er imo et must å se for enhver animefan ^^

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Jeg har nå begynt å fått en god samling animer under beltet (nesten 30 eller noe sånt) og disse kan jeg anbefale på det absolutt sterkeste:

 

Trigun (Nevnt tidligere) 26 episoder.

 

Bleach (God historie, om ikke forferdelig dyp. Gode animasjoner, gode karakterer etc. Veldig god serie, samme sjanger som naruto så hvis du likte naruto er det en god sjangse for at du liker bleach også. Bleach har forresten et ekstremt bra soundtrack også, musikken og den generelle stilen til serien har virkelig fått en del oppmerksomhet fra de som har laget den) 71 episoder til dags dato.

 

Tenchi Muyo! OAV (kort med bare 12 episoder men det fins spinnoffs med sånn høvelig de samme karakterene i tenchi in tokyo og tenhci universe men disse er ikke av samme kvalitet historiemessig. Disse kan bli litt for scifi for deg da. Er for det meste vanlig animemengde og det meste foregår på jorden, men det er littegranne romskipting i noen episoder. Men dette er uansett den beste serien jeg noensinne har sett. Fantastisk bra rett og slett. Kan også nevne at serien er hele 13 år gammel. Btw: ikke se tenchi muyo gxp. det er en helt annen serie, dårlig kvalitet og veldig veldig scifi) 12episoder ++

 

Hunter X Hunter: Hvis du likte naruto vil du elske denne. Alle jeg har hørt som har sett begge deler synes for det meste at naruto bare er wannabe hunter x hunter og man kan tydelig se at naruto er inspirert av denne serien. Dette er en fantastisk serie som er et must for animefans. Kjempegod historie med fantastiske karakter. Selve serien er 61 episoder, men det er 30 ekstra Ova episoder (delt i 3 deler, Ova 1 Greed Island og ova 2 og ova 3 på henholdsvis 8, 8 og 14 episoder) som du egentlig burde se for å få en ordentlig avslutning på serien.

 

Hellsing: Allerede nevnt.

 

Elfen Lied anbefales også sterkt men det har en veldig sterk historie og den er såpass blodig og til tider nesten ekkel at den absolutt ikke er for hvemsomhelst. Men absolutt fantastisk anime.

 

Disse er de de beste forslagen etter det jeg vet men du har også en god del andre serier som er gode: Grenadier(Større pupper fins ikke i anime), Love Hina (denne animen er den med hovedperson som får mest juling av alle animer), Ruroni Kenshin(knallbra samurai action/humor), yu yu hakusho(morsom denne, en inspirasjonskilde til bleach)

 

 

og til sist vil jeg nevne Exel Saga. Jeg vil anbefale deg og først så en god del anime og gjerne en del forskjellig animesjangrer. Så ser du denne. Det er nemmelig en parodi på anime og du vil ikke forstå så mye av humoren uten litt erfaring med anime, men sykere og morsommere anime eksisterer ikke. Man satter faktisk litt i undring og beundring at det er mulig å lage noe så latterlig sykt. Dette er animeen som får vanlig syk anime til å virke som dagsrevyen.

Lenke til kommentar

Noen er nevnt før:

 

Bleach,

Elfen Lied,

Rurouni Kenshin,

Green Green,

Dokuro-chan, ^^

Hellsing

 

 

Edit: Hellsing må såklart være med<3

 

Orker ikke skrive noe om dem akkurat nå, men google.com er din venn :)

 

Hadde en link til en side med top 200 animeseries elns, kan poste den hvis jeg finner'n :)

Endret av BrageC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...