Gå til innhold

Aopen A7M266, hvor høyt kan jeg gå ?:-)

Lef

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og sjekker litt på Asus.com og finner ut i fra specs'n at hk "Supports AMD® Athlon™ / Duron™ 550MHz~1GHz+" 1 Ghz+ står det, noen som har erfaringer på hvilken CPU som er den maksimale jeg kan tyne ut av hovedkortet ?

Tenker f.eks på å kjøpte en AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus, eller XP 2100, vil dette gå bra ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, var ikke mye å bli klok på det som stod i linken du la ved nei :smile:

Men i og med at Dual støtter opp til XP+ 2600, skulle en vel tro at også det vanlige kortet takler dette ?????

Skrevet

Ville forundre meg om det ikke støttet det.

Kjipt å finne ut det i etterkant at det ikke støtter XP2600+ :smile: . Kjører selv en XP1900+ og det er vel ikke store forskjeller på den og en XP2000+ eller XP2100+, så det burde gå. Men er usikker på 0.13uM prosessorene.

Hvis du får noe svar fra Asus, så post gjerne en melding om det.

noodle

Skrevet

Jepp, det skal jeg gjøre !

Jeg har bare begynt å tenke på en oppgradering, så vi får se. Må i alle fall få lønning først ! :smile:)

Skrevet

Hei.

Jeg har et ASUS A7M266 hovedkort og bruker for tiden en XP1800+ med dette kortet, men jeg tror ikke at det vil være noen problemer med en nyere XP cpu ala 2400-2600 ... Men kjør for all del inn den siste bios versjonen før dere evt. setter i en av disse cpu'ene.

Den siste FINAL 30.04.2002 - v1007

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp...2=10&l3=3&mid=1

Den siste !!BETA!! 14.08.2002 - v1008.02a

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp...2=10&l3=3&mid=1

Det kan være at dere må legge inn beta versjonen for å få støtte for XP2400-2600. But be carefull :smile:

Lykke til

-Neo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...