Gå til innhold

Har noen erfaringer med Lowepro Dryzone 100/200?


Anbefalte innlegg

Driver og kikker etter en skikkelig kamerasekk/bag som skal være mest mulig vanntett pga. kanoturer osv. Så langt har jeg landet ned på Lowepro Dryzone 100 eller 200, som ser ut som et forholdsvis greit alternativ til mitt bruk, siden den både er vanntett, og holder seg flytende selv om den er fullastet med utstyr. Det eneste som foreløpig setter en liten demper på kjøpsiveren er prisen.. nesten 4k.. :sick: Føler at det kanskje er i overkant mye for en sekk, men den skal jo også inneholde utstyr for rundt 30k, så totalt er det kanskje en god forsikring.. :hm:

 

Så lurer jeg på da, om noen har erfaringer med sekken, og eventuelt hvilke andre alternativer som finnes? :confused:

Endret av nomorebs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver og kikker etter en skikkelig kamerasekk/bag som skal være mest mulig vanntett pga. kanoturer osv. Så langt har jeg landet ned på Lowepro Dryzone 100 eller 200, som ser ut som et forholdsvis greit alternativ til mitt bruk, siden den både er vanntett, og holder seg flytende selv om den er fullastet med utstyr. Det eneste som foreløpig setter en liten demper på kjøpsiveren er prisen.. nesten 4k..  :sick:  Føler at det kanskje er i overkant mye for en sekk, men den skal jo også inneholde utstyr for rundt 30k, så totalt er det kanskje en god forsikring.. :hm:

 

Så lurer jeg på da, om noen har erfaringer med sekken, og eventuelt hvilke andre alternativer som finnes? :confused:

5748467[/snapback]

 

 

Jeg har hatt Dryzone 100 i snart 2 år nå og er veldig fornøyd. God polstring fine lomme- og innredningsmuligheter, og selvfølgelig 100 % vanntett. Det eneste upraktiske er tørrdraktsglidløsen, som er ganske treg å få opp.

Lenke til kommentar

Joda, kan anbefalle DryZone 200. Var på kano tur i Alaska i fjor sommer, og hadde denne sekken med meg. Det er absolutt verd å ha en slik sekk hvis du ferdes i kano og har utstyr til 30k+. Jeg havnet i elva 4 ganger på denne turen, og utstyret mitt er forsatt tørt og fint. Eneste man må være oppmerksom på er at forseglingen sekken har, må være ren når den lukkes. Den smøres inn med silicon fett (dette følger med), og er helt vanntett.

Jeg kjøpte min sekk i Usa og sparte ca 3000kr på det.

 

 

 

Nøtteliten

Lykkelig eier av:

Canon 350d

Canon 70-200mm 2,8L

Sigma 20mm 1,8

Speedlite 580

Lenke til kommentar

Virker som om de av dere som har gått til innkjøp av en slik sekk er fornøyde med den ;) Med den prisen som er på B&H så er det nok en Dryzone 200 jeg kommer til å gå for. Har fått med meg at det ikke er den minste sekken, men det gir i det minste rom for senere anskaffelser. Den vanntette glidelåsen som dere nevner skal jeg nok kunne klare å leve med.

 

Åssen er det forresten med den momsen på frakt? Er den fjernet nå?

Lenke til kommentar
hvad skal du have med ?

 

jeg har en pelicase 1200 (kunne indeholde canon 350D + tamron 28-75 f2,8 og 70-300 IS USM)og kan have telen i den medfølgende taske + Ortlieb vandtæt pose.

 

Det er noget billigere, men ikke helt så feleskibelt.

5749783[/snapback]

Ja, det blir nok billigere, men desto mindre fleksibelt som du sier... en sekk kan tross alt bæres på ryggen i motsetning til denne løsningen, som er en ren 'transportløsning'...

Lenke til kommentar
Ja, det blir nok billigere, men desto mindre fleksibelt som du sier... en sekk kan tross alt bæres på ryggen i motsetning til denne løsningen, som er en ren 'transportløsning'...

 

jeg er til øjebliks billeder - eller intet. så enten er kameraet fremme og klar eller også er det pakket væk...

 

Den model er fin til kanoture og sammen med en stor rygsæk :yes: men hvis det primære er dagture med let rygsæk er det nok ikke vejen frem.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Det eneste jeg muligens kan utsette på denne sekken er at den vanntette glidelåsen ikke går helt rundt den nedre kanten, slik at man kan åpne lokket helt bakover. Uansett ikke det helt store problemet for meg. Ellers synes jeg glidelåsen fungerte veldig greit når den fikk silikon på seg.

 

Synes sekken er veldig komfortabel å bære. Den sluker fint det jeg har av utstyr så langt, pluss at den også har plass til de 2 siste objektivene jeg planlegger å kjøpe (og deretter er det stopp...!)

 

Alt i alt synes jeg sekken virker svært bra - gode materialer, innvendige delingsmuligheter og polstringer. Det er også det eneste alternativet dersom man har behov for en vanntett sekk. Jeg har ikke testet vanntettheten ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...