another_visitor Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 (endret) Har en harddisk med korrupte partisjonstabeller, trenger å ta en rådata backup av disken før jeg prøver på div recovery / gjenoppretting av tabeller. Har tilgang på Norton Ghost & Acronis Trueimage via jobben men er usikker på om de klarer å ta en rådata backup, hvertfall Ghost kan reagere på korrupte tabeller. Jeg har tidligere brukt DD kommandoen i Linux som gir blaffen i hvilken tilstand partisjoner etc er i, men tar en ekte raw kopiering / kloning av disken. Noen enkle Win programmer som garantert klarer det samme, er evt Ghost eller Trueimage til å stole på her ? EDIT : Disken med korrupte tabeller er en Seagate 250 GB, har en nylånt Maxtor 300 GB til rådighet for midlertidig kloning. Endret 13. mars 2006 av another_visitor
another_visitor Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Skrevet 13. mars 2006 en liten oppdatering, har testet Acronis True Image og det fungerte ikke, feilmelding "the harddisk with the unsupported structure cannot be selected as a source for cloning". Da ser det ikke ut som dette programmet klarer å kopiere rådata men sjekker filsystemet først, kan også være det ikke støtter Dynamic drives slik noen poster på div forum tyder på. Skal se om jeg får testet Ghost, evt så må det bli DD i Linux. Tar gjerne imot andre tips om noen skulle ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå