Gå til innhold

Geforce 2 overclocking..


Dollar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et billig Pixelview (PointofView)-Geforce2 PRO 32MB-kort. Kosta meg ca. 1600kroner inkl. frakt, og jeg får det klokket (med Blueorb og ArcticSilverII) uten RAM-sinks til 250MHz på core (50MHz over def.) og 460MHz på RAM-en (60MHz over def.). Dette er meget bra uten mer kjøling på RAM.

Meget fornøyd... :smile:

Lenke til kommentar

Hmm, hadde tenkt å prøve 460, Ultra specs... Uansett, jeg regner med at minnet blir varmt, den det går jo ikke i stykker? Skjermkort minne skal vel begynne å vise artifakter og bli ustabilt før det er fare for å blowe kortet?

 

G400'n min (en gang i tiden) hadde hvertfall MASSE artifakter når jeg tukta det, Banshee'n bare hang :wink:

Lenke til kommentar

Espen:

Ja, RAM-en blir noe varm, jeg har ikke montert RAM-sinks på mitt, men det kommer. Så langt har ikke det vist noen tegn til ustabilitet.

 

Når det gjelder overklokking av kortet, bruker jeg PowerStrip 3.0 (kan lastes ned fra http://www.3dchipset.com)

Dette er mitt favorittprog. til oc-ing av skjermkort.

 

Det er en god idè å montere på baksiden også, plansliping er ingen dårlig ide. For best mulig overklokking anbefaler jeg plansliping av RAM-sinks, GPU-cooler og GPU (risikabelt! ihvertfall 2 to første er lurt)

 

Lykke til med overklokkinger,

MVH

Øystein Færgestad

Lenke til kommentar

Har klokka pointofview kortet mitt jeg også nå. Hadde ramsinks med Arctic Adhesive lim, erstattet også goopen på gpu med arctic silver II. Brukte powerstrip, der kunne man bare stille rammen til 444, 459, 472 osv. eller noe sånt, og mitt ville ikke gå på mer enn 444. med 460mhz opplevde jeg grafikkfeil i 3dmark2001. Gpu´en har jeg ikke finjustert skikkelig ennå, men den går på 222mhz nå. Altså 222 på gpu og 444 på ram. slettes ikke værst det heller da egentlig. får 3450 i 3dmark2001.

Lenke til kommentar

Point of View kort med 32mb minne koster 1595 hos Datorbutiken, et tilbud de har reklamert med i over en måned. 64mb-versjonen koster faktisk ikke stort mere, for en måned siden var det 1940kr ( da kjøpte jeg...). Det har vært nede i 1700-og-ettellerannet, men koster nå 1868kr. 64mb-versjonen bør også vurderes :smile: Point of View GeForce 3 koster faktisk "bare" 3495 der nå!

 

mvh

 

_________________

Espen Thøring

 

"I´m sweet enough"

 

[ Denne Melding var redigert av: jerv på 2001-08-10 14:37 ]

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...