Gå til innhold

Erfaringer med "semi-pro" kjøp fra USA?


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et "semi-pro" kamera nå, kan ikke så mye om det rent tekniske bortsett fra det jeg har lest meg fram til, og etter mange fine tips og hint her på forumet, spesielt fra manskow, står valget mellom Panasonic FZ30 og Fuji S9500.

 

FZ30 er superbillig i USA, og jeg regner med jeg finner bra tilbud på andre også.

 

http://www.bestpricecameras.com/320727-0-1...al-Camera.html#

 

Noen som har kjøpt kamera eller utstyr derfra? ..25% moms må jo betales av oppgitt verdi, men er det noen som har funnet smutthull? ..som å få det send fra en venn i USA som gave (selvfølgelig med risiko om tap av faktisk verdi osv). Prisen i Norge er jo ikke avskrekkende den heller, men alle tilbud er gode tilbud.

 

mvh E'Ape

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyggelig å høre at man kan hjelpe til med tips...

Det var jo eller en uslåelig pris du hadde funnet over dammen. Men husk at en US-utgave ikke her fullstendig lik den du finner her til lands. Første punkt er batteriladeren. Som vi vet har vi ikke blitt helt globalt enige om hverken spenning eller kontakter på vårt strømnett. Men nå kan jeg trøste deg med at laderen til mitt FZ30 tåler fra 115-230V, så er du heldig og får maken, holder det å klippe av yankee-pluggen og sette på norsk plugg. Men kjenner jeg arrogante amerikanere rett, har de spesifisert lader med kun 115V på, det har de lang tradisjon for. I såfall sitter du der med laderen i postkassa. Skulle jeg bestilt fra US, ville jeg derfor først forsøkt å kontakte en forhandler der, og sjekke om laderen er multispenningsmottakelig. Neste punkt er video/TV-utgangen på kameraet. Det er av og til artig å dra med seg videokabelen og vise frem bilder direkte på TV'n til bestemor, når men ellers ikke drasser på PC'n. Da er det surt hvis en US-utgave eventuelt er like yankee-sære på det som på spenningen, og f.eks. kun har NTSC-TV-standard på utgangen. Vi i Europa har nemlig som regel utstyr som kan brukes på begge steder, både spenningsmessig og tv-messig, og har f.eks. videospillere som kan lese både våre PAL-filmer og amerikanske NTSC-filmer, mens de over dammen har fått for seg at de har de innehar den eneste standarden i verden. Som attpåtil er den mest elendige, både spennings- og TV-standardmessige.

Konklusjon: Sjekk slikt nøye før du kjøper derfra.

 

Jeg kjenner imidlertid en som kjøpte seg FZ30 via eBay fra Hong Kong, sparte ca. 1500 kroner og fikk den sendt som "gave" med privat avsender derfra. Det var iallfall europeisk sett helt OK.

 

Selv har jeg kjøpt ekstra batteri på eBay, også fra HongKong, det kostet 125 kroner rett i postkassa, mot 890 hos MPX, som er blant de rimeligste nettsjappene her. Betenkelig...

Endret av manskow
Lenke til kommentar

Takker for tips, manskow!

 

Jeg har tenkt på det der med spenning og NTSC, og det er vel spenningen som er det største problemet, men jeg har allerede en 110/230V converter.

Jeg har nå sendt en mail til Best Price Cameras, og tar en telefon til dem i uka. Så får vi se hva det blir til. Har en venninne der borte som gjerne sender det videre.

 

Har lest din test og flere andre rundt på nettet nå, og jeg må innrømme at jeg er ganske solgt, blir nok Panasonic. Da gjenstår det bare å overtale Frk.Samboer om at vi TRENGER et sånt. :)

Lenke til kommentar

Den butikken er nok bare tull, sjekk ut dette:

http://www.resellerratings.com/seller8754.html

 

Siste rapport:

 

"3/7/06 2:08 PM

WORST STORE ONLINE!

Three Months Later! No Product!

Don't waste your time. The only way they can offer you these great prices is by making you call them after you order and adding on an item you don't need. It's usually a "power supply" that they say is required for operation of the device. They will also try and sell you extended product warranties, and Speedy shipping (otherwise they say they'll ship in 6 to 8 weeks. It's been 3 months and I still don't have my order). They Want You To Cancel. If you don't buy the additional power supply, or warranty, or fast-shipping then they don't make any money cause their prices are so low. They will tell you that their computers are down, or the product is on backorder, or anything else to get you to cancel.

They are very pushy and unprofessional."

Lenke til kommentar

Hehe, eller hva med denne:

 

2/13/06 3:48 PM

I'd just like to add my experience to the flood of dissatisfied "customers" (but are you really a customer if you never end up getting what you ordered?) of Best Price Cameras. These guys are such jerks, liars, and all-around obnoxious a**holes that, after getting jacked around by them (for two months in my case) and then getting - again - one of their despicable "customer service" bums abusing you on the phone, you just want to fly to New York to bust some heads. Seriously, these guys are toxic. There should be some way that they could be forced off the Internet or, better yet, tossed in the slammer for fraud. I suppose there is, but who's going to bother? Encourage others to check sites like this first when shopping online. If I'd done that I never would have ordered from these guys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...