Gå til innhold

Kjeltringen i blant oss...


Anbefalte innlegg

Ja, det er trist at det fortsatt finnes sånne... ;)

 

OT: Hva er personhets ved å poste nick eller navn her? Når man bryter alt annet så skal fortsatt personen beskyttes?

 

EDIT: Hvor stort beløp er det snakk om?

5740006[/snapback]

Det er personhets da ingen her har sett noe bevis på at det som påstås er sant - bortsett fra trådstarters egne ord. Derfor kan man, i det tilfellet trådstarter faktisk har feil person, eller annet (jeg sier ikke at dette er tilfellet her, langt i fra!) er feil i fremstillingen, risikere at feil person får MASSE dritt om noen her på forumet skulle bestemme seg for å ta saken i egne hender.

 

I tillegg til at det finnes flere i norge med samme navn - og fiel person kan få trøbbel som følge av det og.

 

Vi er rett og slett føre-var, og sier NEI til uthenging av navn og bruker på forumet.

Håper dette var godt forklart :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snubbel og sir-alex, jeg ble også svindlet av en fyr i Arendal, men med forskjellig navn. Har også fått sakspapirer fra dom hvor det stod ramset opp 10 andre som skal få erstatning. Min sak var faktisk gjennom qxl, hvor han hadde et par positive kommentarer fra før, så kanskje de er flere som samarbeider om svindel? Eventuelt er det bare samme person med annet navn.

 

 

En ting er i alle fall sikkert, brenne i helvette kan han gjøre!

Lenke til kommentar
Det finn.no mangler er et karaktersystem med kommentarer slik som qxl har. Da er det lett å godta forhåndsbetaling eller ei. Som f.eks. da jeg kjøpte noe sist hadde personen over 1.000 positive kommentarer og under 1% negative og da liten sjanse for svindling, mens en annen som ville kjøpe noe av meg hadde 3 negative...

5740462[/snapback]

 

Qxl er mye sikrere pga karakterene ja. Har solgt og kjøpt sikkert 350-400 gjenstander der til nå og kun hatt problemer noen få ganger med useriøse kjøpere! Greit å kunne se an kjøperens karakterer før men eventuelt velger å by på varen. Har kjøpt og solgt på finn også, men kjøper KUN når personen bor slik til at jeg kan hente varen.

 

Utrolig mange useriøse tullinger der ute.. nesten utrolig hvis de tror at de slipper unna med faenskapet til evig tid.. før eller siden SMELLER det jo! :yes:

 

Kjør på bob999! :thumbup:

En anmeldelse er i det minste på sin plass!

Lenke til kommentar

Jo, takk!

 

Jeg foretrekker også å kjøpe på QXL og ebay pga karaktersystemet, men til på den annen side selges nokså mye med rene fantasipriser, spesielt i mobilavdelingen på QXL. Sånn sett er det bedre å selge der. ;)

 

Når det gjelder vår "venn", kjeltringen, så var han var innlogget i noen timer tidligere i dag, så da sendte jeg ham en PM, og spurte hvor pengene mine ble av.

Tydeligvis valgte han glatt å overse PMen min. (Meldingssporer er finfint!)

 

Men jeg ser ingen grunn til å gi meg. Anmeldelse er på trappene, og forslag til andre virkemidler mottas gjerne her eller på PM. :thumbup:

Lenke til kommentar
OT: Hva er personhets ved å poste nick eller navn her? Når man bryter alt annet så skal fortsatt personen beskyttes?

 

5740006[/snapback]

Reglene på dette forumet er slik. End of discussion.

 

Uansett bør man være oppmerksom på at navnene også ikke trenger å være korrekte dem heller.

 

Aldri forhåndsbetal, har selgeren problem med å selge varen uten å se noe penger så kan man alltids bruke postens flotte ordning eller bare finne noen andre ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Og jeg gjentar nok en gang at personuthenging ikke aksepteres, et innlegg er slettet og advarsel utdelt.

 

EDIT: Slik det står i retningslinjene skal man ta kontakt med moderator på pm dersom man er uenig i en sak - og ikke fortsette å poste i tråden.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Du kan aldri være heilt sikker, med mindre personen har positive anbefalingar i bøtter og spann (Ebay, QXL osv...). Forhåndsbetaling er ein stygg sak når det gjeld den slags, forstår ikkje kvifor oppkrav ikkje blir brukt meir.

5742274[/snapback]

 

 

fordi det faktisk også finnes en del mennesker her som ikke henter varene sine, og det blir fort 300-400 kroner i toalettet. Alle vet hva som skjer med de fleste anmeldelser......med unntak av de som bruker sitt eget navn da. PAYEX er bedre da!

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å se på (negativ)karakteren til folk på QXL, du må jo vite sammenhengen.

 

Min far solgte et skjermkort og litt annet støff der, som funket helt fint når han sendte det, alt var fint pakket inn, i antistatisk, og i sånn skum greier.

 

Allikevell påstod kjøperen at skjermkortet var defekt, noe som endte med at pappa fikk negativ karakter.

 

Så pointet mitt er: Ikke døm folk etter karakteren, før du vet sammenhengen.

Lenke til kommentar

Jeg respekterer reglene her inne, men jeg MÅ si at dette er som å verne de kjeltringene som går rundt i denne verden. Jeg er blitt forsøkt lurt flere ganger og har blitt lurt EN gang. Jeg anmelder ikke noen for det fører ikke til noen ting ( som regel ). Jeg tar saken i egen hånd og bruker gjerne mer penger til flybillett om det er nødvendig.

 

Slike mennesker burde ha hengt i ett bur på utsiden av akershus festing til spott og spe....

 

Vi lever i ett samfunn som er ett mekka for slike ynkelige, patetiske organismer. De er ikke bare beskytta av lov men også slik som her. "ikke heng ut disse"...stakkars mennesker. Det er jo synd på de....

 

MEN jeg rspekterer reglene til Amobil

Lenke til kommentar

Forslag som funker:

 

- fortell vedkommende at han/hun har 2 valg:

 

1. betal pengene tilbake.

2. du gir bort kravet til en som "henter" pengene selv.

 

På denne måten er du sikret at i hvertfall kjeltringen må ut med pengene, om ikke du får dem, føler du deg bedre når du vet at han/hun ikke fikk dem heller.

Lenke til kommentar

Å oppfordre/ty til kriminalitet for å "fikse" et annet lovbrudd er ikke det smarteste jeg har hørt. Ja, det er kjipt å bli svindlet/lurt og ja, la de som har dette som jobb få en sjanse til å ordne ut ting (purken), torpedokompiser med balltre og bolekropp stiller deg heller i et dårlig lys i ettertid. Det er strengere straffer for grov vold enn svindel ;) Og, sånn appropo, hvorfor skal du potensielt risikere kropp og legeme over noen skarve kroner?

Lenke til kommentar
hehe...akkurat det jeg gjorde.

 

Jeg ble lurt for 5000,-. Møtte tilogmed vedkommende!!

 

Enkelt. Kontaktet en kompis og sa...." Du får 3000,- hos meg, men du må hente de selv. Her er adressen. Han har 5000,- og 2000,- skal jeg ha selv- 3000 er dine "

 

 

Fungerte bra....

5745228[/snapback]

 

 

Du har totalt missforstått opplegget

 

 

Hvis en svindler skylder deg 5k skal du ikke gi avkall på 3k. Vanligvis gir man avkall på maks 10% som i dette tilfellet er 500 kroner. Men torpedo skal gi svindleren "bot". Svindlers sum er ikke 5k når du blander inn andre. Men den endrer seg rimelig fort til 10k :)

 

Og bruker du riktige folk garanterer jeg at slike saker oppklarer seg i løpet av noen få timer :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...