Gå til innhold

Ny LCD skjerm til ALT ANNET enn spill


Anbefalte innlegg

Hadde egenltlig planer om å kjøpe Samsung 930BF, men da jeg fant ut at fargene er ganske dårlige var det noe jeg kom meg bortfra. Har sett litt etter, men det ser ut som om alle her inne skal bruke den til spill, noe jeg ikke har planer om å gjøre. Hvis jeg gjør det blir det evt. bare fifa eller noe bilspill, og det er IKKE viktig for meg i valg av skjer,.

 

Skjermen skal derimot brukes mye til:

-Fotoredigering

-(film) mindre viktig

-Internett og annet kontorarbeid

 

Jeg planlegger å bruke opptill 3000kr. Flimmerfritt er en selvfølge. Helst under 10ms. DVI er fint i og med at jeg har den muligheten på skjermkortet. Gjerne høydejustering. Noen som har noe å anbefale?

Endret av cdguru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle LCD skjermer er flimmerfrie..

Siden det er snakk om film så ville jeg sett etter en størst mulig widescreen skjerm.

Acer AL2016WS er ca den billigste 20" skjermen men skal være helt ok.

Problemet er at 3000kr er litt lite til akkurat slikt bruk (spesielt profesjonelt).

 

Viewsonic VX912 skal være en god skjerm.

Hardware tester skjermen.

Ikke wide men pris begrenser som sagt valg en god del.

 

Edit: selv ville jeg økt budsjettet og kikket på Hardware sin Femkamp - Kjempene møtes test.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Alle LCD skjermer er flimmerfrie..

Siden det er snakk om film så ville jeg sett etter en størst mulig widescreen skjerm.

 

takk for svar, men jeg leste noe her om at 940bf flimret pga lys eller noe.

Jeg har listet opp film som et brukerområde, men tror jeg trekker den tilbake. Det kan hende jeg ser en film der ja, men skal jeg "SE EN FILM", gjør jeg det foran godskjermen i stua.

 

Derfor er widescreen lite viktig, og hvis 3000 er for lite kan jeg jo senke til en 17 tommer. Hadde 17" crt før og det er jo helt greit, i tillegg er jo 17" lcd større enn det.

 

En ting til som jeg stusser på ved veldig mange skjermer som får skryt er at mange får trekk for dårlig/manglende høydejustering. Om mulig er dette tunga på vektskålen når det står mellom to skjermer. Lei av å tilte skjermen for å se no.

 

Nå, er det noen som har noen forslag?

Endret av cdguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...