Gå til innhold

Hvordan hindre autostart til fw og av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har to stykk pc'er hvor jeg kjører et admin-program slik at jeg kan styre begge fra en. Men jeg begynner å irritere meg over at jeg må bort å skru av AVG antivirus og Zone Alarm hver gang jeg skal bruke dette programmet. Du skjønner disse pc'ene står i to forsjellige hus.

Uansett, Beskyttelsesprogrammene starter jo automatisk opp når pc'en har restartet seg. Men er det mulig å endre på instillingene i programene slik at de ikke starter opp av seg selv ved oppstart av windows?

Takker for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må da være mye bedre å fortelle brannmuren på den andre pcen at adminprogrammet er greit. Lar du den starte uten AV/mur, er uhellet ute forholdsvis raskt.

Jeg har streng AV/mur på 2 pcer og kan fint styre den ene fra den andre likevel.

Skrevet
Det må da være mye bedre å fortelle brannmuren på den andre pcen at adminprogrammet er greit. Lar du den starte uten AV/mur, er uhellet ute forholdsvis raskt.

Jeg har streng AV/mur på 2 pcer og kan fint styre den ene fra den andre likevel.

5731025[/snapback]

Jeg har valgt at Zonealarm skal godkjenne programmet, men jeg får alikevel ikke koblet til. Må jeg velge at AVG Free skal godkjenne det også?

Og jeg skjønte du mente i kjør, jeg har bare ikke brukt det før. Prøvde nå og fikk gjort slik at programmene ikke starter, men da fikk jeg alikevel ikke koblet til. Skjønner ikke hvorfor..

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Verdt et forsøk:

Sjekk hvilken ip range routeren gir fra seg:

Hvis feks pc 1 har ip 192.168.178.2,og pc 2 har ip 192.168.178.118

Kan du gå inn I zonealarm til firewall>zones>add>ip range sett inn:

Zone: Trusted

IP Adress: 192.168.178.1

IP Adress: 192.168.178.254

Description: Lokal Nett.

Det må gjøres på begge maskinene,da burde de kunne få kontakt

seg i mellom uten problemer.

Edit:Glemte at under Firewall>Main>Trusted zone security skal stå på Medium.

Endret av ghbing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...