Gå til innhold

Filter - merker og kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har oversikt over kvaliteten på de ulike produsentene av UV-filter? B+W, Hoya, Canon, Hama etc?

 

Har bestilt meg et 17-40L og tenkte å sette på et 77mm UV-filter for beskyttelsens skyld.

5730149[/snapback]

 

Dersom du kjøper på nettet så kan kenko være et alternativ til hoya, da dette skal være samme filtrene bare at kenko en en del billigere.

 

se mer her

Lenke til kommentar
Etter å ha lest litt om det har jeg kommet frem til at Hoya Super HMC og B+W lager de beste filterne iflg andres tidligere erfaringer. Billigere filtre stjeler ofte en del lys.

 

Ja, jeg trodde også at B+W var bra, men da jeg så på prisene var de så mye billigere enn Hoya, og jeg syntes det var litt rart...

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor godt overflatebehandlet glasset er. Det kan være at B+W også har en dyrere serie enn det Komplett har i sitt sortiment, akkurat som Hoya også har en billigere serie enn sin "Super" serie.

 

Billige glass kan føre til mer lysreflekser, noe som kan være meget uheldig og lite klokt om man har et godt objektiv. Legger man noen kroner ekstra i filterkjøpet, så risikerer man ikke å gjøre objektivet dårligere ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...