Gå til innhold

Kan jeg koble efektforsterker til nad 317 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

NAD 317 er vel ganske gammel, så det er ikke sikkert denne har pre-out utganger (lavnivåutganger som er nivåstyrt av hovedvolumkontrollen på forsterkeren), men jeg tror det... Hvis det ikke finns slike utganger, kan du kjøpe høynivå til lavnivå adapter på f.eks Biltema :thumbup:

Lenke til kommentar

skal vi se om jeg husker sånn ca fra 3 serien til nad .

 

jeg hadde en 310 , den laveste modelne , den hadde ikke preout .

en kompis hadde modelen over denne ,det var 312 den hadde pre put.

 

siden serie teller opp så vil jeg tipp at 317 har preout .

 

sjekket siden til nad ;)

 

http://207.228.230.231/info/NAD_317.pdf

 

317

Integrated Amplifier

• 2 x 80 Watts continuous power into 8 ohms

• 2 x 250 Watts dynamic power into 2 ohms

• Remote control

• Building Block Concept: power amp is NAD's Model 214

Pre-out / Main-in

• All Discrete circuitry

• Tone controls defeat switch

• Bridgeable: 240 Watts into 8 ohms

• Input switching through relays with Gold Plated contacts

• Soft Clipping

 

ergo den har pre out , og main inn , så du kan bruke den som for og effekt forsterker

 

 

viker som du har funnet deg et bra kjøp , den har jo bra med power og .

Lenke til kommentar
Hei!

 

NAD 317 er vel ganske gammel, så det er ikke sikkert denne har pre-out utganger (lavnivåutganger som er nivåstyrt av hovedvolumkontrollen på forsterkeren), men jeg tror det... Hvis det ikke finns slike utganger, kan du kjøpe høynivå til lavnivå adapter på f.eks Biltema  :thumbup:

5729065[/snapback]

 

 

kan du linke til det produktet ? jeg kunne vært intresert i noe sånt , var og hørte på hificenterkjeden , di mente at det ville være et såpas kvalitets tap på noe sånt at det rett og slett ikke var marked for det og dermed ikke produser

Lenke til kommentar
kan du linke til det produktet ? jeg kunne vært intresert i noe sånt , var og hørte på hificenterkjeden , di mente at det ville være et såpas kvalitets tap på noe sånt at det rett og slett ikke var marked for det og dermed ikke produser

5729285[/snapback]

 

Hei! Til og med Ljudia selger slike nivåadaptere :thumbup:

 

BILTEMA og LJUDIA

Endret av Martin-_
Lenke til kommentar

så ut til og overføre lydkvalitet ja :ermm:

 

den fra Ljudia tåler ikke mere en 2x20w og kan få forsterkeren din til og brenne opp , virker som et produk jeg vil teste :roll:

 

biltema sin virket da kanske litt bedre , men den tåler jo bare 2X25W og er bergnet på bilstereo

 

tror ikke noen av disse er noe spesiet bra lydmessing sett og det virker som det kan få katastrofale følger for utstyr det prøves på

Lenke til kommentar

Jepp, dette stemmer nok også... Begge filtrene bruker passiv spenningsdemping for å omformere høynivået til lavnivå, dette gir jo uansett litt signaltap og forringelse av lydkvalitet. Dette med maks inngangswatt er noe man må ta i betrakning, men bruker du en vanlig husforsterker skal ikke dette være noe problem, for du får mer enn nok nivå ut av adapteret før du passerer 25 watt på utgangseffekten på "for"-forsterkeren. At biltema sin er beregnet på bilstereo har ingen annen praktisk betydning enn at kablene er tilpasset pluggene på gamle bilstereo-høyttalerutganger. Jeg har selv brukt den fra biltema (biltema ligger 10 min unna med bil, ljudia bruker 1 uke på å sende varen i posten), og syns denne fungerte mer enn bra nok til mitt bruk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...