Gå til innhold

Harddisk står bare og klikker ved oppstart


Anbefalte innlegg

:( Hei !

 

Jeg har en stasjonær pc med 2 harddisker ved oppstart vil den ikke starte opp.

Jeg bruker XP og har 700mb ram. den prøver å starte(hacker) men kommer ikke igang liksom. Er det mulig å kjøre en chkd fra iskett.

Endret av mmorty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er mest sannsynlig det som kalles klikke-døden, og betyr to ting. Disken klikker, og er død. Gjerne to klikk i sekundet, og ett sekunds stillhet er klare kjennetegn på dette.

 

Du kan nok glemme chkdsk, leserhodet til disken står og slår mot siden i disken din. Jeg har ikke hørt om mange disker som funker igjen etter at dette har skjedd.

 

Du kan prøve noen oppstarter til, og dersom det funker, ta backup av disken så fort som mulig.

 

Hva var det siste du gjorde før dette skjedde ?

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

:) For det første må jeg beklage at det blestore bokstaver i emnetittelen.

 

Det siste jeg gjorde var å avinstallere Limewire.

Dette er mest sannsynlig det som kalles klikke-døden, og betyr to ting. Disken klikker, og er død. Gjerne to klikk i sekundet, og ett sekunds stillhet er klare kjennetegn på dette.

 

Du kan nok glemme chkdsk, leserhodet til disken står og slår mot siden i disken din. Jeg  har ikke hørt om mange disker som funker igjen etter at dette har skjedd.

 

Du kan prøve noen oppstarter til, og dersom det funker, ta backup av disken så fort som mulig.

 

Hva var det siste du gjorde før dette skjedde ?

5726763[/snapback]

Lenke til kommentar

Fixed

 

Det siste du gjorde med disken har veldig lite å si, med mindre det siste du gjorde med den var å utsette den for X antall G krefter mens platene roterte.

 

offtopic: du beklager caps i topic, men vet du at du kan redigere det? ;)

5727970[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...