Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

showcase: Golf GTI 16V ed one


exs

Anbefalte innlegg

den må være totalvrak (tror jeg) men du må kunne bruke 3 av bilens hoved komponenter... feks motor forstilling og girkasse..... så er en glad i og skru så er dette en supergrei måte og få seg en avgiftsfri bli fra tyskland.. (må være samme merke men kan feks hente nyeste mod) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det kosta meg nøyaktig 0,- i avgifter pga av at den ble impotert som dele bil.....

hadde et 16V vrak stående så da bytta jeg bare over motor girkasse og bak aksel (3 av bilens hovedkomonenter) til den impoterte bilen og registrerte den som vrakbilen :D  så på papiret så er denne bilen en 85 modell (egentlig 89)

så da kunne jeg også fjerne katten, etter den ble godkjent så var det "bare" og bytte tilbake til orginal delene og vips en avgiftsfri bil :)

5728949[/snapback]

 

Bak aksel? Syncro? :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det er en stk pen golf. Du plokka av vingen ser jeg :)

Hva med og sparkle igjen bakluka der skiltet sitter og flytte skiltet ned ?

6032215[/snapback]

 

tror ikke jeg kommer til og sparkle igjenn bakluka rekti enda ivertfall.. :)

nå er det jo nesten mindretall av mk2er med normal bakluke... men det vil tiden vise

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt.. så trenger du ikke bytte hele motor for å få like mye heter som KR'n..

 

 

bruk kammene som sitter i KR.. og du skal da ha stort sett det samme som KR kom med originalt..

 

 

 

evt kjøp noen kvasskammer :) veloxmotor.no selger slike

 

 

 

nice bil forresten :)

 

 

 

og som nevnt tidligere

 

KR = K-Jetronic (CIS) (Continious Injection System)

PL = KE-jetronic (CIS-E) (Continious Injection System - Electric)

 

 

 

merkelig nok :)

Lenke til kommentar

takk for råd housey ;)

 

har en komplett KR topp liggende som skal monteres i ferien

 

PL = KE-jetronic (CIS-E) (Continious Injection System - Electric)

 

eletric sier du.... betyr det da at det systemet kan chippes? trodde alle k-jet systemer var halvmekaniske :hmm:

 

kansje jeg bør søke litt rundt her... ligger utrolig mye nyttig om vw golf der :) (skulle bare hvert litt bedre i tysk :whistle: ) http://www.doppel-wobber.de/

Endret av exs
Lenke til kommentar
etter hva jeg har hørt.. så trenger du ikke bytte hele motor for å få like mye heter som KR'n..

 

 

bruk kammene som sitter i KR.. og du skal da ha stort sett det samme som KR kom med originalt..

 

 

 

evt kjøp noen kvasskammer :) veloxmotor.no selger slike

 

 

 

nice bil forresten :)

 

 

 

og som nevnt tidligere

 

KR = K-Jetronic (CIS) (Continious Injection System)

PL = KE-jetronic (CIS-E) (Continious Injection System - Electric)

 

 

 

merkelig nok :)

6034356[/snapback]

Hei!

er vel kun innsugs kammen du må bytte mener jeg....

Lenke til kommentar
takk for råd housey ;)

 

har en komplett KR topp liggende som skal monteres i ferien

 

PL = KE-jetronic (CIS-E) (Continious Injection System - Electric)

 

eletric sier du.... betyr det da at det systemet kan chippes? trodde alle k-jet systemer var halvmekaniske :hmm:

 

kansje jeg bør søke litt rundt her... ligger utrolig mye nyttig om vw golf der :)  (skulle bare hvert litt bedre i tysk :whistle: )    http://www.doppel-wobber.de/

6036617[/snapback]

 

 

er vel kun tenningsdelen som er elektrisk..

 

 

bensinleveranse er fortsatt mekanisk :)

Lenke til kommentar

skal bytte hele sullamitten :yes: .... topp kammer ventiler og innsugs manifoil (skal poleres) må bare ha mulighet til og la bilen stå i noen dager , bruker den til jobb daglig.. har kjøpt et rep sett til giroverføringa også som skal byttes (maaaange små deler) er det noen som vet om en step by step guide til dette ?

Endret av exs
Lenke til kommentar

tja.... jeg liker kontrastene mellom mørk lakk og chrome... også er de en del av et helhets blide sammen med chrome speil og chrome vindusspylerdyser (som jeg fant i et redline blad :blush: )

Endret av exs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...