Gå til innhold

Svart\Hvitt bilde på tv med s-video ut


Anbefalte innlegg

Får ikke farger på tv-en når jeg kobler til dataen. Har Sapphire Radeon 9250 som jeg kobler til tven via s-video ut, og en overgangskabel til Scart.

 

Noen som har vert borti det samme? Er det noe jeg må stille på, på maskinen for å koble til tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Så vidt meg beskjent så "støtter ikke" gamle TVer med bare en SCART inngang S-video. Prøv å sette inn skjermkortet til å sende komposittsignal og bruk kabelen du har (hvis denne støtter kompositt) og se om det hjelper. Kvaliteten på bilde blir nok uansett ikke så bra men fargene bør komme.

 

muthe

Lenke til kommentar

Har prøvd med composit-kabel, men finner ikke ut hvor i catalyst man kan velge composit. Noen som vet?

 

EDIT: Står innstilt på S-video\Composite i Catalyst. Får allikevel bare Svart\Hvitt. Kan det være dårlige drivere?

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vet ikke. Holder på å innstallere en media PC med ATI kort selv for øyeblikket men har ikke kommet så langt i løypa enda ;) Men jeg tror ikke det er "dårlige" drivere. Virker som om det er to mulige feilkilder her:

 

1. TV er feil innstillt (sjekk om det er noe egne innstillinger for å motta composite / s-video via scart)

 

2. Feil kabel - husk at det ikke alltid er nok at kabelen "passer" fysisk. Er du sikker på at du bruker korrekt kabel, dvs. kompositt til scart?

 

muhte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

på begge de tv skjermene jeg har hadd så hadde jeg samme problem.. kobler maskinen via s-video til scart. ingenting skjer.. men når jeg trykker på AV knappen(ikke den for å slå av tven men..) så får jeg svart hvitt bilde.. trykker jeg flere ganger så kommer bildet med farger.

hvis dette hjalp deg så skriv inn så vi får se.

Lenke til kommentar

Visst jeg trykker på A/V-knappen en gang til kommer jeg bare tilbake til vanlig tv.

Har prøvd med samme kabel og tv opp mot ett nvidia basert kort, og det funket fint (les: farger). Sendte en mail til Flexi-data, som jeg kjøpte kortet hos, og de var som vanlig behjelpelig. Fikk dette svaret:

 

Grunnen er at på noen eldre s-vhs løsninger så gikk farge info og sort/hvit info på samme ledning i kabelen. Nå går sort/hvit på en ledning og farge på en ledning.

Disse 2 kablene må kobles sammen som vist under(vist fra frontsiden av s-vhs pluggen):

post-72532-1143124380_thumb.jpg

 

Prøvde å lage en provisorisk kobling mellom de to pinnene uten at det hjalp stort. Har ikke noen annen forklaring enn at det må være noe galt med tv-out funksjonen på kortet.

Endret av idjut2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...