Gå til innhold

Noen natur bilder Kritikk ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte folk så ofte etterlyser hva motivet er? Det er da ganske så tydelig på alle bildene dine hva motivet er..

Men jeg må si meg enig i at de ikek var så veldig spennende. Det nest siste likte jeg ganske godt, men det virker litt uskarpt? Alle bildene kunne trenge justering med levels/curves, og event noe skjerping..

Lenke til kommentar
En samling helt standard naturbilder som ikke skiller seg ut på noe måte med verken motiv, utsnitt eller farger. Et par kunne blitt interresante hvis du hadde justert kontrast og farger.

5720839[/snapback]

 

Kunne vert interessant om noen hadde giddet å tatt noen av bildene å lekt med kontrast og farge og postet inn. SLik at en kunne lært litt hvor mye en skal endre på de for å få de intressange. Tok å lekte meg litt med curves her, men ble vel heller veldig drastisk :p

post-82945-1141857613_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Litt drastisk ja...

Bildet hadde store områder som er entenhelt svarte eller helt hvite, og da er det ikke mye detaljer å hente ut..

 

Her er det jeg likte best, med litt Levels, litt ekstra levels (med maske) på øvre høyre hjørne, litt Saturation økt på alt, og litt ekstra på rød/gule toner, og litt ekstra på blått. Og en forsiktig Unsharp mask til slutt.

post-40718-1141897236_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så poenget med å justre konstrast og levels, vil da være å få bilde skarpere og forsøke å fremheve fargene bedre en kamera klarte i det øyblikket?

5725541[/snapback]

 

I hovedsak ja.

Hvor langt du skal gå, er egentlig helt opp til deg og hva du ønsker å få frem med bildet. Det vil si om du ønsker å frem et realistisk bilde av motivet eller kanskje gjenskape stemning/farger slik du oppfattet dem når bildet ble tatt.

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Alltid gøy å dikke med photoshop.. så kunne ikke dy meg for å leke litt til. :p

 

Prøvde å skille ut to av elementene i båt/fabrikkbildet.

 

test5.jpg

test6.jpg

 

 

Hadde du fokusert på båten med fjellene i bakgrunnen, tror jeg du kunne endt opp med et ganske bra bilde.

 

Med fabrikken som motiv, ville jeg vel muligens gått nærmere .. eller prøvd en annen vinkel.

 

Edit: Er litt overglad i rå/kraftige farger noen ganger, så du får ikke ta fargevalget så veldig høytydelig ;)

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...