Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLink DI-624: faller ut hele tiden!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har hatt en Dlink DI-624 nå i noen måneder, og må si at jeg ikke er helt super fornøyd. Den kunne godt vært mer stabil å litt mer samarbeidelig(merkelig ord det ble). Jeg sitter å surfer på nettet og msn; faller ut.

Spiller WoW; får 4000 MS(noe som er SJUKT mye, og gjør det umulig å spille).

Jeg har Nextgentel ADSL Classic 3500/600 kbps.

Har hørt litt rundt om at det kan være NGT sin feil at jeg faller ut, fordi at når vi har så "store" linjer, så takler ikke linjene ute i "gatene" den store "belastningen" og da faller vi ofte ut. Hadde en kompis som hadde problemet, og de satt ned linjen til 2200/450 kbps(NGT) og da falt ikke ut mer.

Jeg trodde også at NGT delte ut 10.0.0.X ip-er. Mens jeg får 192.168.0.1

Et annet problem jeg er at jeg vil åpne porter i NGT ruteren. Jeg klarer å konfigurere rett og slikt, men porten "fungerer" alikavel ikke. Er dette noe DLinken sperrer?

Noen som vet noe om dette her, så hadde jeg sittet pris på om dere kunne gitt meg noen tips.

Tusen takk for svar.

MVH

Vetle

=)

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du får 192.168.0.xxx adresser er at det er Dlinken din som deler ut adresser på det lokale nettverket ditt .

Og grunnen til at portingen din ikke fungerer er at du også må føre porten videre gjennom dlinken .

I de senere måneder har jeg satt opp ett antall DI-624 på forskjellige ISP`s og jeg har ikke hørt at disse har laget noen problemer . Men det du kan gjøre er å koble kabelen fra NGT routeren din i en av LAN portene på dlinken din .

Hmm satte opp en di-624+ hos en jeg kjenner.. denne var egentlig ganske ustabil trådløse nettet mista ofte forbindelsen.. men det jeg gjorde var og oppgraderte til nyeste firmware.. og etter det så har den vel ikke detti ut en eneste gang. så prøv en firmware oppgradering

5718179[/snapback]

skal bare si en ting di 624+ er ikke det samme som di 624

di 624+ er kjent for å være enda mere ustabil., kjenner selv folk.

og jeg har også denne routeren, var veldig ustabil i begynnelsen og hoppet mye ut, men nå er den knallstabil, litt av grunnen er nok ny firmware mens det kan også være strømforsyningen(boksen) jeg har satt min i sånn som beskytter mot lyn og da får den vel stabil strøm.

edit: mange har problemer på grunn av den strømgreia, for den er ikke beregna til norske ustabile strømnett

Endret av MAXILA
Hmm satte opp en di-624+ hos en jeg kjenner.. denne var egentlig ganske ustabil trådløse nettet mista ofte forbindelsen.. men det jeg gjorde var og oppgraderte til nyeste firmware.. og etter det så har den vel ikke detti ut en eneste gang. så prøv en firmware oppgradering

5718179[/snapback]

skal bare si en ting di 624+ er ikke det samme som di 624

di 624+ er kjent for å være enda mere ustabil., kjenner selv folk.

og jeg har også denne routeren, var veldig ustabil i begynnelsen og hoppet mye ut, men nå er den knallstabil, litt av grunnen er nok ny firmware mens det kan også være strømforsyningen(boksen) jeg har satt min i sånn som beskytter mot lyn og da får den vel stabil strøm.

edit: mange har problemer på grunn av den strømgreia, for den er ikke beregna til norske ustabile strømnett

5718238[/snapback]

For det første er nok det norske nettet mer stabilt enn de aller fleste.

For det andre vil et overspenningsvern/lynvern gi minimal om noen stabilisering av spenningen. Til med UPSer må du opp i pris før de opererer som aktive stabilistaorer ved normal drift, de billigere slipper alt rett igjennom. Overspenningsvern _kan_ muligens gi noe glatting men gir dette en bedring er det fordi du har noe annet på strømnettet ditt i huset ditt som forstyrrer. Er strømnettet ustabilt er det enten helt lokale problemer rundt deg og dine nærmeste naboer, eller enda mer sannsynelig at dere overbelaster ledningsnettet i huset ditt og dermed skaper store spenningsvariasjoner.

Hadde D-link 624+ før, og jeg hadde samme problemet med at jeg datt ut av nettverket minst en gang på 30 min. Oppgraderte firmwaren, men dette gjorde lite utslag. Fikk høre at det var en fabrikkasjonsfeil i strømforsyningen som fulgte med, og at jeg kunne få en ny tilsendt. Desverre flyttet jeg fra denne plassen før jeg fikk testet den nye strømforsyningen, så jeg veit ikke om det var dette som var problemet, men det kan jo være greitt å være oppmerksom på dette dersom problemet vedvarer.

Hadde D-link 624+ før, og jeg hadde samme problemet med at jeg datt ut av nettverket minst en gang på 30 min. Oppgraderte firmwaren, men dette gjorde lite utslag. Fikk høre at det var en fabrikkasjonsfeil i strømforsyningen som fulgte med, og at jeg kunne få en ny tilsendt. Desverre flyttet jeg fra denne plassen før jeg fikk testet den nye strømforsyningen, så jeg veit ikke om det var dette som var problemet, men det kan jo være greitt å være oppmerksom på dette dersom problemet vedvarer.

5719481[/snapback]

Jeg fikk ny strømforsyning på denne måten. 100% stabil etter det. Greit å nevne, selv om emnet egentlig dreier seg om modellen uten "+".

Takk for svar alle sammen. Jeg har byttet slik at ip-ene som DLinken "deler" ut blir 10.0.0.x, og jeg lastet ned den nye firmwaren, men er litt usikker på hvordan jeg instalerer den. Kunne noen vært så snill å bare sende meg en link, eller si hva jeg skal gjøre. Jeg høres kanskje ut som den nooben, men er faktisk ikke det. He he. Det enkle er ofte det beste. Ha ha.

Takk for hjelpen fåox!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...