Gå til innhold

The Battle for Middle-earth II - Strategitips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så smått begynt å spille The Battle for Middle-earth II på nett og har fått litt erfaring selv, og trenger også selv gode råd.

En taktikk jeg stadig ser flere tar i bruk, er å produsere Theoden og masse kavaleri. Da er det om å gjøre å få han raskt som mulig i level 4, hvor han får dette kampropet (husker ikke hva det heter) og verken Theoden eller hestene får noe skade av betydning når de angriper. Seieren er da som oftest sikret.

Har noen et godt råd til hvordan man tar knekken på Theoden og de andre rytterne når de har kommet til level 4? :hmm:

Dessverre er det så mange som har begynt å ta i bruk denne vinnertaktikken, noe som igjen gjør spillet kjedelig og ubalansert.

Ellers så spiller jeg selv en god del Elves. Produserer først noen bueskyttere, spydkrigere og Eowyn. Dermed står jeg normalt godt hvis noen skulle prøve seg med et lynangrep tidlig i spillet. Deretter produserer jeg heltene på løpende bånd, og oppgraderer så snart som mulig pilene så byeskytterne blir den største slagkraften, sett bort fra heltene. Seieren er da sikret :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll eller Enter er vel den mest effektive måen å kverke kavaleri + Theoden, eller så er det ofte kjekt og ha noen tårn å kunne putte units inni.

Skrevet

Spiller du isengard?

Slik gjør du:

1 Furnace

Warg pit

Warg group

1 Furnace

1 Furnace

Warg group

Så fort du får den første warg groupen, send dem på fienden. Bruk de fuglene i "spell-poengene" og kjør warg-howl.

Spiller du mordor?

Slik gjør du:

2 Slaughterhouse

Vent på resources

Troll pit

1 Slaughterhouse

Orc pit

Cave troll

slaughter house

Orc warrior group

Orc warrior group

cave troll

Angrip så fort du har to cave trolls, bruk sten på den ene og melee på den andre. Lurt å ta opp et tre. Han med treet beskytter han som hiver sten.

Spiller du goblins?

Slik gjør du:

2 Huler

Fissure

2 Half-troll marauders

1 Hule

1 Half troll marauder

Goblin King

Rush så fort du har to half-troll marauders!

Eller's finner du MASSE strategier her:

www.gamereplays.org/bfme2

Den siden er den der de beste av de beste i bfme2 samles og diskuterer strategier og gir ut såkalte replays av kampene sine.

Leser der nærmest vær dag..

Skrevet

Jeg spilte Isengard i går, med startegitipset som er nevnt over. Det fungerte med mindre suksess. Et par ganger havnet jeg i kamp med en annen isengard. Da hadde motspilleren en god taktikk: Han (eller det kunne jo også være hun) masseproduserte uruk-spydmen. Jeg ble slaktet og tapte.

Skrevet (endret)

Et meget godt tips er og besøke www.gamereplays.org/bfme2 :) Er en meget solid replay og strat side

EDIT: ûber leif :blush:

Endret av Havon
Skrevet
Jeg spilte Isengard i går, med startegitipset som er nevnt over. Det fungerte med mindre suksess. Et par ganger havnet jeg i kamp med en annen isengard. Da hadde motspilleren en god taktikk: Han (eller det kunne jo også være hun) masseproduserte uruk-spydmen. Jeg ble slaktet og tapte.

5731699[/snapback]

Funker som en god start for meg. du må kun gå etter ressurs bygningene og så etter rekrutterings bygninger, ignorer fiendens soldater.

Det tjener du god tid på fordi han må bygge opp basen sin på nytt.

Etterpå bygger du om en sterk hær helst med en del swordmen og pikes, kanskje crossbows hvis han er en faksjon med en del flygen.

Ofte har han en del pikes etter første raid som du tar lett med swordsmennene, spikes mot cavaleri.

Under angrepet sender du wargs på bygningene og 5-6 Zerks på hans Castle, dette gir han mye å tenke på :thumbup:

Skrevet

Først og fremst så må du prøve å ta Theo før han når lvl 4. Hvis dette er uunngåelig så er eneste tingen du kan gjøre å ta han før han gjør mest mulig skade med GC (glorious charge)

For Alver: Mange lorien archers med silverthornupgrade kan ta han i løpet av millisekunder hvis han er for nær :) Thandurils lvl 10 power tar han i et skudd og ellers er mithlond sentries en OK men ikke god nok counter til Theoden. Men du trenger mithlond sentries for å besytte archerne da de dør veldig lett til horse trample

For isengard: Lurt "cripple" egenskap kan sette han bomfast og da er det ingen sak for pikemen (spesielt oppgraderte) å ta han. Ellers er vel noen battaljoner med xbows en grei måte å ta han ned på ;)

For goblins: Er ikke helt sikker på hva som er best her. Fullt oppgraderte half troll maurauders gjør masse damage mot calvari :) Med god micro og fire arrows upgrade så går det an å ta theo med ranged attacks. Normalt så klarer jeg ta ut MotW spilleren før theoden blir noen stor trussel ;)

Mordor: Her er attack trolls og felbeasts/nazguhl et veldig godt trumphkort mot theo og hans hester :) Se opp for rangers ettersom de er ganske skumle mot spesielt dine felbeasts :p

Dwarves: dwarves kommer til å slite mot theo og han sine hester. Så dvergene bør egentlig få lagt nok pressure tidlig i kampen for å hindre at theo kommer fort ut/ at han leveller seg opp til level4

MotW (mirror): Her gjelder det bare å får theo ut selv og ved hjelp av bedre micro klare å ta hans base før han tar din :p Towerguards + Ranger combo er også veldig bra spesielt ved flittig bruk av longshot abilityen :)

Ettersom det er litt ubalansert hvor fort Theoden får GC så regner jeg med at det vil bli fikset så fort patch 1.02 kommer ut. Tiden før den kommer vil ikke være så lenge fra nå av ( jobber på den største community siten til bfme2 så får alltid infoen før alle andre :p ) :) Det er allerede forberedelser til patch 1.03, så ikke bli så altfor overgitt over theoden og bare smør dere med litt tålmodighet

Skrevet (endret)

Mange av disse tipsene her vil drepe deg iløpet av sekunder. Strategien forandrer seg etter hvilken klasse du spiller mot.

Spiller du mot Isengard kan du forvente deg Warg Rush så da må du bygge deg Pikemen fort som faen.

Spiller du mot Elves er hester ett veldig bra valg da altfor mange stoler på sine archere.

Jeg bruker alltid å ha Farsight så jeg kan spionere på fienden om han rusher og om han kommer med hester/archere/wargs eller hva det måtte være.

Mordor må man passe seg for og kommer de med Attack Trolls bør du ha en klasse som tar ut monsters klar. Attack Trolls er kanskje de råeste unitene i spillet.

Endret av Avean
Skrevet (endret)

Hehe. Det ble kanskje litt misforstått hva jeg mente. Jeg sa bare hva som var best ikkje hva man skulle gå med en gang da mange av de tinga jeg hadde nevnt ville vært selvmord å gjøre ^_^

Men theoden kommer heller ikke med en gang. Så du vil ha muligheten til å endre dine strats underveis i spillet. Første målet med et spill er å få noen units som kan harrase han sin base, så må du tilpasse deg hva fienden din kommer med og byge units som kan countere de riktig ( cav > archers , archers > sverfolk, sverdfolk > pikes og pikes > hester ). Etter dette bør du ha et visst innblikk i hva fienden går. Går han cav + theo så bør man naturligvis få de respektive counterene for han og prøve å drepe han før han når lvl 4 :)

Ang de tipsene. De tipsene var rettet spesielt mot MotW spillere som går calvary + theoden, ikke mot andre faksjoner

Et meget godt tips er og besøke www.gamereplays.org/bfme2 :) Er en meget solid replay og strat side

EDIT: ûber leif  :blush:

5733127[/snapback]

Amen. Du ser meg på forumene der forresten som KlunG^ ( senior replay reviewer) så jeg har ganske stort ansvar der :p

Endret av Klungmeister
Skrevet

aaah morsomt å leke slike tråder med engasjerte folk! Nå fikk dere meg til omsider å installere spillet som har lagt pent innpakket i plasten i flere dager! hehe! :)

Skrevet
aaah morsomt å leke slike tråder med engasjerte folk! Nå fikk dere meg til omsider å installere spillet som har lagt pent innpakket i plasten i flere dager! hehe! :)

5757564[/snapback]

Når begynte man å leke med tråder?? :whistle:

Skrevet

5757564[/snapback]

Når begynte man å leke med tråder?? :whistle:

5757696[/snapback]

hehe :blush:

Ja det kan man jammen meg undres over! Kanskje jeg hadde noen underbevisste tanker der ja!? :tease:

Akk hva en liten tastefeil kan gjøre :!:

Skrevet (endret)

Jhj: aldri gå to slaughters->troll cage som mordor.

uansett hvem rase du spiller mot er starten for mordor ALLTID:

Slaughter -> orcpit -> orcpit -> slaughters

og som goblins er det stort sett samma bare med tunnel -> golbin cave -> goblin cave -> slaughters.

Endret av figure_02
Skrevet

Hadde egentligt kanskje tenkt å spille litt online etterhvert som jeg har gått igjennom spillet på singel player. Men når jeg leser dette, så kom jeg på hvorfor jeg ikke gjør det, det er jo så sinnsykt vanskelig. Alle har strategien klar, alle et feilfrie maniacs! Jeg har ikke sjanse å følge meg, spiller ganske rolig og avslappende, men hadde vært moro å spilt med andre mot computeren. Slik var det i Generals også...og ikke minst starcraft, snakk om å drepe moroa :(

Skrevet

Fant en artig taktikk med mordor, som koster snaut i overkant av 4000 pengeenheter + et part angrepstroll. Først oppgraderes borgen til Morgul-svartekunst, som igjen gir mulighet til å oppgradere til Gorgoroth-spir. Da venter du bare til motspilleren føler seg varm i trøya og angriper, så fyrer du av en ildkule fra borgen mot de samlede styrkene. Alternativt kan dere bruke øyet, til å finne de fiendelige styrkene for så å sende ildkula, som har relativt lang rekkevidde.

Jeg glemmer ikke en av de første gangene med den taktikken, da jeg brukte øyet, og fikk kommentaren "nice eye", med påfølgende hånlatter. Det han ikke visste var at ildkula var på vei, og utlsettet hele styrken hans :D

Angrepstrollene fikk deretter jobbe i fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...