Niri Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hei, har en Maxtor disk med 300gig plass på, var ca 15 gig ledig. Så skulle jeg sette den i en annen pc, men den ville ikke komme opp i Windows, satt da på en jumper der det stod "cap limit" (så ikke det før etterpå) Nå er disken ikke formatert og på 32gig sier den.. Hva ken jeg gjøre..? Skulle gjerne funnet fram det som liger/lå lagret der.. Endret 7. mars 2006 av Niri
traskas waits for alice Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hei, har en Maxtor disk med 300gig plass på, var ca 15 gig ledig. Så skulle jeg sette den i en annen pc, men den ville ikke komme opp i Windows, satt da på en jumper der det stod "cap limit" (så ikke det før etterpå) Nå er disken ikke formatert og på 32gig sier den.. Hva ken jeg gjøre..? Skulle gjerne funnet fram det som liger/lå lagret der.. 5713488[/snapback] Aller først, SE Å FJERN DEN JUMPEREN!! Også må du få tak i ett recovery program som kan hente ut tapt info før du formaterer den som 300gig igjen
black_knight Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Sett jumperen tilbake til normavl slave/master/cable select.. Det der er en funksjon som limiter HDn til 32GIG for å kunne fungere på eldgamle maskiner som ikke støtter større HDer. Med mindre du har formatert eller gjort noe sånt med HDn så burde alt komme tilbake igjen når du setter jumper tilbake.
Niri Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 5713488[/snapback] Aller først, SE Å FJERN DEN JUMPEREN!! Også må du få tak i ett recovery program som kan hente ut tapt info før du formaterer den som 300gig igjen 5713516[/snapback] Noen som vet hvor jeg kan finne det..? Sett jumperen tilbake til normavl slave/master/cable select..Det der er en funksjon som limiter HDn til 32GIG for å kunne fungere på eldgamle maskiner som ikke støtter større HDer. Med mindre du har formatert eller gjort noe sånt med HDn så burde alt komme tilbake igjen når du setter jumper tilbake. 5713518[/snapback] Har fjernet den jumperen ja, men hjalp ingenting..!
black_knight Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Synd det der.. Men da vet du i hvertfall hva du ikke skal gjøre neste gang. Finner han HDn som 300gig når du fjerna jumpern da? PC Inspector File Recovery er ett gratis prog for å redde filer.. Men du må da ha en annen HD og lagre filene på..
wil Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Hadde samme problem med min 300 GB Samsung her på Søndag var det vel. Tok ut jumperen fra 300 GB Disken som skulle være slave og alt var bra igjen. Jeg fikk alle gb`ene jeg mangla. Mange som har det problemet fortia.
Niri Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 (endret) Finner den fortsatt som uformatert og 32gig etter å ha fjerne jumper.. PC Inspector File Recovery får jeg ikke til å virke.. Kjører xp64 så kanskje derfor..? Noen andre forslag..? Endret 7. mars 2006 av Niri
Nvidia Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) La meg tippe at den andre maskinen du satte disken i ikke har Windows Xp med Service Pak 1 eller 2?. Isåfall er det der problemet ligger, å da har partisjonen på disken sikkert blitt korrupt i samma slengen, da kan du prøve med ett recoveryprogram til å hente ut filer med, GetDataBack er genialt til dette formålet. Endret 7. mars 2006 av Nvidia
froggyler Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Prøv også Maxtors egne diagnoseprogram først: Powermax Maxblast 4 Lastes ned her: http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/m...Top%20Downloads
Niri Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 (endret) La meg tippe at den andre maskinen du satte disken i ikke harWindows Xp med Service Pak 1 eller 2?. Isåfall er det der problemet ligger, å da har partisjonen på disken sikkert blitt korrupt i samma slengen, da kan du prøve med ett recoveryprogram til å hente ut filer med, GetDataBack er genialt til dette formålet. 5715692[/snapback] Joda, begge hadde xp64.. Tester getbackdate nå. Ser ut som den finner noe ihvertfall. Det funka, alt kom fram, men må ha serial for å kopiere filene da, typisk. Men tusen takk for tipset Nvidia Endret 7. mars 2006 av Niri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå