Gå til innhold

TES: Karakterklasser i Oblivion. Hvordan blir de?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Finnes det noen faq som beskriver klasser, skills og birthsigns i oblivion?

5707649[/snapback]

Du finner nok noe i denne FAQ tråden fra det offisielle forumet. :thumbup:

5707755[/snapback]

Takk for tips du!

Fant følgende kjipe ting i faqen.

Things not in the game

crossbows :cry:

Mark/Recall spell :no:

Hadde tenkt å satse på Ranger med crossbow jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En ren styrke parameter høres fornuftig ut. På den andre siden kan det jo hende at man ender opp med mages og wizards som går rundt i heavy armour og knasker styrkepotions til hvert måltid.

Penalty på magi avhengig av armourtype hadde vel løst dette, så sant de ikke lager en eller annen "boost magic skill" potion. Da ender vi med samme runddansen igjen.

5706666[/snapback]

Huff, håper dei har fått til magikar-klassa betre denne gongen. Sist var det faktisk ikkje mogleg å bli mektig som magikar, og du var fint nødt til å ty til krigar-taktikkar etter kvart. :no:

Kay

Skrevet

mages vil ha det mye bedre nå. men de vil bli hindret av armor. hvis de bruker heavy armor, og de ikke har nok skills i det, vil det påvirke hvor effektive spellsa dems er.

i morrowind var det nesten ubruklig å bli en god battle-mage, da selv de værte spellsa var ubruklige, man ente altid opp med å bruke sverd eller øks.

samme egentlig med bue, man fikk av at par skudd, som skada litt, og så måtte man bruke sverd.

Skrevet
mages vil ha det mye bedre nå. men de vil bli hindret av armor. hvis de bruker heavy armor, og de ikke har nok skills i det, vil det påvirke hvor effektive spellsa dems er.

i morrowind var det nesten ubruklig å bli en god battle-mage, da selv de værte spellsa var ubruklige, man ente altid opp med å bruke sverd eller øks.

samme egentlig med bue, man fikk av at par skudd, som skada litt, og så måtte man bruke sverd.

5708706[/snapback]

Vet ikke hvordan det var å være mage men jeg brukte omtrent utelukkende bue når min marksman-skill ble høy nok. Drepte det aller meste på ett skudd. Skal sies at jeg også hadde sverd ved siden av som jeg tok i bruk på litt tøffere motstandere etter jeg hadde mørnet de med buen.

Skrevet

5708706[/snapback]

Godt å høyre. :) Var uansett ikkje tenkt å gå rundt som trollmann i tung rustning.

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...