Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) I gode gamle Morrowind hadde man forskjellige måter å sette opp en karakter på. De mest hardcore av oss valgte manuelt oppsettt og fintjunet en karakter med alle de detaljer man ville ha. Det har blitt nevnt at Oblivion skal gjøres med tilgjengelig for spill som ikke har spilt rollespill før. Hvordan blir det nå i forhold til karaktervalg? Har man like stor valgfrihet som før? Hva med magi? Synes det var litt velg mange valgmuligheter i morrowind. Personlig endte jeg opp som redguard når jeg spilte det. En ting som var skikkelig merkelig i morrowind var jo at den beste lightarmouren Glass Armour, var jo bedre enn den beste mediumarmouren. Dessuten var light weapons så utrolig raske i angrep at hvis man spilte en karakter som haddde det og motstanderen hadde store tung sverd, så hadde de som regel store problemer med få inn et eneste hit. Gjaldt dog ikke de tøffeste motstanderne. Bue ble nesten litt juks i morrowind. Var bare å stå på en høyde og plafe folk på langt hold. Den uendelige traskingen rundt i landskapet gjorde jo at speed ble en grei faktor for å komme kjapt rundt. Regsitrer nå at de har tatt en liten WoW og innført dyr. Kan man også fly på drager og lignende? Endret 5. mars 2006 av Mazeking
FuJJi Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) Den uendelige traskingen rundt i landskapet gjorde jo at speed ble en grei faktor for å komme kjapt rundt. Regsitrer nå at de har tatt en liten WoW og innført dyr. Kan man også fly på drager og lignende? Nei, men du kan kjøpe hest. Endret 5. mars 2006 av FuJJi
Gunfreak Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) de har ikke tatt en liten wow, det er vel heller wow som har tatt en liten daggerfall. men karakter oppsettet skal være ganske likt som i morrowind, men noen ting har smeltet sammen, er ikke noe: light, medium og heavy armor, bare armor. noe jeg syns er litt dumt Endret 5. mars 2006 av gunfreak19
Civilix Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 er ikke noe: light, medium og heavy armor, bare armor. noe jeg syns er litt dumt 5705445[/snapback] Vi får håpe at medium/heavy armor får strengt req. eller noe slikt da, så folk vil faktisk bruke en armor som passer til klassen/spillestilen.
Gunfreak Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 det skal i værtfall være lettere å snike seg med light, jo tyngre armor jo mer bråk. siden jeg skal være en søt liten woodelf med bue og dolk, skal jeg bruke light. skal ikke klanke rundt i derdric armor da
Megamann Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 de har ikke tatt en liten wow, det er vel heller wow som har tatt en liten daggerfall. men karakter oppsettet skal være ganske likt som i morrowind, men noen ting har smeltet sammen, er ikke noe: light, medium og heavy armor, bare armor. noe jeg syns er litt dumt 5705445[/snapback] Jeg tror de bare har fjernet medium. Altså er fortsatt heavy og light armor forskjellige skills. Så vidt jeg har skjønt.
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 (endret) de har ikke tatt en liten wow, det er vel heller wow som har tatt en liten daggerfall. men karakter oppsettet skal være ganske likt som i morrowind, men noen ting har smeltet sammen, er ikke noe: light, medium og heavy armor, bare armor. noe jeg syns er litt dumt 5705445[/snapback] Jeg tror de bare har fjernet medium. Altså er fortsatt heavy og light armor forskjellige skills. Så vidt jeg har skjønt. 5706439[/snapback] En ren styrke parameter høres fornuftig ut. På den andre siden kan det jo hende at man ender opp med mages og wizards som går rundt i heavy armour og knasker styrkepotions til hvert måltid. Penalty på magi avhengig av armourtype hadde vel løst dette, så sant de ikke lager en eller annen "boost magic skill" potion. Da ender vi med samme runddansen igjen. Bue var til tider et voldsomt effektivt våpen i morrowind. Huske jeg fightet mot et übermonster uten for en eller annen daedric shrine i morrowind. klarte på et eller annet vis å komme på en høyde der monsteret ikke nådde meg. Etter ca 200 skudd med bue hadde jeg killa jævelen. Hadde daua på flekken hvis jeg hadde gått til angrep med den negfila av et sverd jeg hadde. Satser derfor på en eller annen crossbow/buetype med masse speed i oblivion. Ranger? Endret 5. mars 2006 av Mazeking
fargoth Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 det skal i værtfall være lettere å snike seg med light, jo tyngre armor jo mer bråk. siden jeg skal være en søt liten woodelf med bue og dolk, skal jeg bruke light. skal ikke klanke rundt i derdric armor da 5705889[/snapback] Så herlig å lese slikt, det viser bare hvor mange muligheter Oblivion egentlig vil gi oss. Jeg skal være en brautende Nord som klanker i vei med tung rustning og en skarp øks. Ingen sniking i skyggene for min del, bare rå makt og styrke.
Skogslik Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 kan man vere blanding? både øks man og pil og bue man? eller er det sont at viss eg velger pil og bue man, så kan eg bare bruke pil og bue resten av spillet?
fargoth Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 kan man vere blanding? både øks man og pil og bue man? eller er det sont at viss eg velger pil og bue man, så kan eg bare bruke pil og bue resten av spillet? 5707480[/snapback] Du kan nesten bruke hva du vil, uavhengig av hvilken rase du er, hva du spiller som, eller hva du er god i. Og jo mer du bruker noe, jo bedre blir du i det, naturligvis.
Kjekssjokolade Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Burde jo ikke lage seg en "nøytral" klasse, for å si det sånn....en som er litt god i alt... men HEST
fargoth Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Burde jo ikke lage seg en "nøytral" klasse, for å si det sånn....en som er litt god i alt... 5707516[/snapback] Tja, hvis man vil lage seg en Chuck Norris, må man bare spille lenge nok..
Gjest medlem-75284 Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 OT: Må man kjøpe hest? kan man ikke stjele?
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Burde jo ikke lage seg en "nøytral" klasse, for å si det sånn....en som er litt god i alt... men HEST 5707516[/snapback] Det går an men du vil da i stedet for å være halvgod på alt være dårlig på alt. I morrowind måtte man velge noen hovedskills som du økte raskerer i hvis du brukte mer. Det var nærmest umulig å bli god på alt. Tenk deg litt om før du begynner å spille. Les manualen og finn ut hva du har lyst til. Prøv gjerne noen forskjellige karakterer og se hva du trives best med. Noen digger store tunge voldsomme sverd og rustninger, andre liker magi, noen liker en tyv som sniker seg rundt og stjele fete våpen osv. Du kan spille dette spillet på manger måter det er opp til deg å finne ut hva du har lyst til
Mazeking Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Finnes det noen faq som beskriver klasser, skills og birthsigns i oblivion?
saitaM Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 OT: Må man kjøpe hest? kan man ikke stjele? 5707561[/snapback] Jo man kan stjele hester, men når man går av de vil de rømme tilbake til eieren sin.
Kjekssjokolade Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Det blir vel mest sansynlig samme klasser og raser + noen nye, det høres da mest fornuftig ut... Njord eller Nord eller ka di no heita - Warrior katte folkan - Thief Husker jeg hadde to veldig omfattende savinger med di der folkene, har ikke slettet save games. Men vi gleder oss sånn til Oblivison at vi gråter, la den komme snart og hard
Saddlefall Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Finnes det noen faq som beskriver klasser, skills og birthsigns i oblivion? 5707649[/snapback] Du finner nok noe i denne FAQ tråden fra det offisielle forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå