Gå til innhold

Stille psu tips?


Anbefalte innlegg

Nei, oppe bak, som blåser ut. Nede foran hjelper ikke annet enn for å kjøle eventuelle disker. Nexus er nok å anbefale, men du bør ha en måte å justere ned spenning, enten med hovedkortet (BIOS) eller kanskje en Zalman spenningsregulator.

5869209[/snapback]

Aha ja. Nei jeg har bare 1 hdd så det trenger jeg vel ikke selv om GPU er passiv. Mitt IC7-G kort kan styre dette så da kan jeg sette inn en der ja. Jeg har en 80mm pabst-vifte som jeg ikke bruker, tror jeg tester denne. Den er så stille at den nesten er ubrukelig tror jeg, men men, hehe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 80mm pabst-vifte som jeg ikke bruker, tror jeg tester denne. Den er så stille at den nesten er ubrukelig tror jeg, men men, hehe..

5869338[/snapback]

Den kan nok hjelpe mer enn du tror. Men 120 mm flytter vanligvis mer luft for samme støynivå.

 

(edit)

Jøss, 1000 o/m for en 80 mm, den er nok stille ja. Den trenger vel knapt nok å reguleres.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Du mener rett under ups'en ja? Som på bildet der?

Jeg bruker ikke den kabinettvifta som fulgte med fordi den bråker noe "#¤"#, men kanskje det hadde vært bedre å satt pabst-vifta der da?

 

Forøvrig har jeg den eneste hdd'en min oppi 5 1/4 brønnene (i en sunbeam silencer). HDD health rapporterer temperaturen på denne WD Caviar 250GB disken til 46C og sier det er kritisk.. blir dette ok med pabsten + seasonic tror du eller må jeg køpe enda flere viter? :thumbdown:

post-46000-1144187926_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du mener rett under ups'en ja? Som på bildet der?

Jeg bruker ikke den kabinettvifta som fulgte med fordi den bråker noe "#¤"#, men kanskje det hadde vært bedre å satt pabst-vifta der da?

Ja, å bruke PSU alene til å få ut varmen er ikke det beste annet enn i veldig kjølige system. PSU må jobbe hardere = mer støy. Litt dumt at kabinettet ikke har 120 mm vifteplass der.

 

Forøvrig har jeg den eneste hdd'en min oppi 5 1/4 brønnene (i en sunbeam silencer). HDD health rapporterer temperaturen på denne WD Caviar 250GB disken til 46C og sier det er kritisk.. blir dette ok med pabsten + seasonic tror du eller må jeg køpe enda flere viter?  :thumbdown:

5869821[/snapback]

Hmm, det var høyt ja, 40-42 ville jeg kalle komfortabelt. Kan du montere den nær et luftinntak slik at du får litt naturlig luftstrøm forbi den? Hvis ikke trenger du nok enda ei vifte.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Ja, å bruke PSU alene til å få ut varmen er ikke det beste annet enn i veldig kjølige system. PSU må jobbe hardere = mer støy. Litt dumt at kabinettet ikke har 120 mm vifteplass der.

Jepp. Drittkabinett :thumbdown:

Hmm, det var høyt ja, 40-42 ville jeg kalle komfortabelt. Kan du montere den nær et luftinntak slik at du får litt naturlig luftstrøm forbi den? Hvis ikke trenger du nok enda ei vifte.

5869876[/snapback]

Tror ikke det gitt.. Da må jeg i såfall droppe hdd-silencern og det har jeg ikke spesielt lyst til. Argh!

 

Prøver bare med pabsten + seasonicen og ser om det blir noen endring, hvis ikke må jeg vel gjøre noe..

 

Hjertlig takk for hjelpa ;)

Lenke til kommentar

Skulle ikke ha noen kabinett-tips vel? Når jeg først bestiller tror jeg at jeg bytter kabinett også.

 

Jeg leita litt og fant Antec Sonata II, som ikke var så mye dyrere enn PSU'en jeg bestiller + det er laget for å være stille.. Ikke si jeg bare burde ta det nå da? hehehe...

 

Det skal ha plass til: 1HDD, 1 DVD, 1 GPU, AUDIGY2 + frontpanel. Så jeg vil med andre ord ikke ha et så stort tower som mitt Chieftec igjen..

 

Og ikke minst: være stille og sexxxxy! Personlig syns jeg ikke Sonata'en ser så veldig kul ut.. :hmm:

 

Begynner vel å bli litt offtopic her, men det henger jo sammen med psu'en min, hehe..

 

Edit: Lian Li PC-6070B Scand så litt snasn ut da :) Den har visstnok plass til 2 120mm vifter også!

Endret av PerPastill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...