Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Cooler Master Stacker...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det virker som et fornuftig kabinett, men jeg lurer litt på om det går greit med 4 Seagate HD i en slik HD-ramme som skal brukes? Får de nok kjøling?

 

Noen som vet?

5701193[/snapback]

 

 

det er fastmontert en 120mm vifte i fronten på den drivebay'en, så kjøling får de.

 

Men jeg ville nok vurdert å kjøpe en ekstra drive bay og kjørt 2 og 2 :)

Lenke til kommentar

Det vil nok gå med 4 i en, den er jo laget for det. men personlig ville jeg ikke plassert diskene mine så tett. selv med en 120mm vifte forran blir det fort litt dårlig luftstrøm.

 

en ekstra bay koster vel ikke mye uansett. så har du fint med ekspansjonsplass til senere ;)

Lenke til kommentar

Ja, for all del. Kjøp stacker!

 

Har nå hatt det i ca et halvt år.

Jeg skriver da som er storfornøyd kunde!

Kvalitet all the way, unntatt at brønndekslene er kjipe å få av til tider.

 

Ellers flott, til å ha det slikt det blir kjøpt.

Eller full mulighet til å moddes til det ytterste.

 

Du kan lese i denne tråden, der jeg byttet fra digimon kabinett til kvalitet.

:)

Lenke til kommentar
Det vil nok gå med 4 i en, den er jo laget for det. men personlig ville jeg ikke plassert diskene mine så tett. selv med en 120mm vifte forran blir det fort litt dårlig luftstrøm.

 

en ekstra bay koster vel ikke mye uansett. så har du fint med ekspansjonsplass til senere ;)

5701473[/snapback]

 

Nei, den koster vel ikke mer enn ca 150, så jeg tar nok med en ekstra.

 

Virker ellers som folk er meget fornøyd med dette kabinettet både her, på prisguiden og f.eks. på komplett. Lover bra... :-)

Lenke til kommentar

Har det selv, det er ett kongekabinett. Men ikke hvis du er veik pysete drittunge som drar på LAN mye :p ...For tungt er det...17kg hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Selv liker jeg vekta. Stabilt, lite vibrasjoner og slikt.

 

geniale løsninger. BTX kompitabelt, kan ha to PSUer (følger med egen koblingsdings til dual PSU bruk), hjul eller knotter på det.. 2 120mm vifter, en 80mm i toppen og plass til en 80mm i sidedøra (selv synes jeg det burde være en 120mm plass der også...den perforerte sidedøra har nok plass...men men)

 

Støvfilter på hele fronten (og det funker, jeg kan bare støvsuge de to "bayfrontene" som er fremfor 120mm vifta jeg...alt samler seg på utsida der :p

 

Avskrubart gitter i bunn, perfekt for feste av radiator ved evt. vannkjøling.

 

6USB i front+FW og lyd...

 

Alt i alt ett digg kabinett...

 

vel og merke hvis du kjøper original Stacker modellen :)

Lenke til kommentar
Men ikke hvis du er veik pysete drittunge som drar på LAN mye :p ...For tungt er det...17kg hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Heldigvis så er de fleste LAN hos naboen ;)

Ikke det at jeg er noen pyse drittunge da!

 

Men vi får se hvordan det blir på tg da..

Kabinettet veier foresten 14.7kg

Lenke til kommentar

Kjøp deg Stacker du!!

Helt kanon kabbinett!!

Spesielt visst du en gang skal ha deg vannkjøling!! Har hatt "high end" luft kjøling og i dette kabinettet!

(Thermaltake Big Typhoon, Arctic Cooling nVidia Silencer 5, og Zalman VF700-Cu) alle disse kjølere er helt kanonbra!! Spesielt visst du skal ha støyfri PC! Klokket ikke noe bedre med vannkjøling enn uten!! Så bra lufting er det i dette kabinettet!

innialt8fi.th.jpg inniframme9ft.th.jpg kjling7xj.th.jpg minsin5cx.th.jpg

Lenke til kommentar
Men ikke hvis du er veik pysete drittunge som drar på LAN mye :p ...For tungt er det...17kg hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Heldigvis så er de fleste LAN hos naboen ;)

Ikke det at jeg er noen pyse drittunge da!

 

Men vi får se hvordan det blir på tg da..

Kabinettet veier foresten 14.7kg

5702485[/snapback]

 

ah, da var det totalvekt med innpakning på 17kg :) uansett, ingen lettvekter innenfor kabinetter... :)

 

sveinbrand: hvor har du montert vanntank og pumpe?

edit: ser forresten en enhet fremme der i bunn ja.. du bruker BTX setup på ditt siden PSU er nede? Er det kombinert pumpe og tank, eller er det enda en tank ett eller annet sted?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
sveinbrand: hvor har du montert vanntank og pumpe?

edit: ser forresten en enhet fremme der i bunn ja.. du bruker BTX setup på ditt siden PSU er nede? Er det kombinert pumpe og tank, eller er det enda en tank ett eller annet sted?

5702611[/snapback]

 

Etter det jeg kan se så er det ingen BTX setup der,

og hva fikk det til å tro det? bare pga psu var nede?

I mine øyne så ser det ihvertfall 'vanlig' ut :)

 

vanntanken ser litt ut som denne, men har fortsatt på følsen det er en helt annen type.

Og det ser ut som om han kanskje har en pumpe nede foran der og, bare bildene som gjør at vi ikke ser den.

 

Og et spørsmål til sveinbrand: Kjører du stabilt på 2950mhz?

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Har montert PSU nede pga. jeg måtte fikse plass til BIX3 i topp av kabbinettet... Er forresten denne tanken med en Alphacool AP910 Pumpe...

 

Måtte "sikaflekse" vanntanken som det holder! Hullet passte ikke i det hele tatt til pumpa! Men det lekker ikke,,,,,, så det går bra!

 

edit: kjører stabilt på 2950 ja!! hadde jeg hatt mer volt og gi så hadde jeg nok fått mer.... Ligger på rundt 30grader CPU og 35-40grader GPUer(overklokket load ja)......

 

Edit: ........ ser du også spør hva harddisk tempen ligger på... Mine harddisker ligger på rundt 20-25 grader med harddiskmodulen som følger med!!

Endret av sveinbrand
Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale Stacker, og kjøp den du har sett deg ut (CMStacker STC-T01). Den gir mest for pengene. I forhold til byggekvalitet, finish og ekstrautstyr er det et utrolig godt kjøp! Jeg har kjøpt det selv, driver og modder det p.t. og vurderer den Cross-Flow viften også. Kan den anbefales?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...