IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hei og hopp! (med humøret på topp) Hehe, jeg har lagt inn (ubuntu breezy badger 5.10) nvidia drivere sudo apt-get install nvidia-glx sudo apt-get install nvidia-settings aktivert nvidia driverne osv. Jeg "står" ikke opengl testen i cedega, så prøvde jeg en liten: ole@koWoroT:~$ nvidia-settings ERROR: NV-CONTROL extension not found on this Display. (nvidia-settings:15200): Gdk-CRITICAL **: gdk_window_invalidate_rect: assertion `window != NULL' failed mm, help me out! Vil spille fps spill
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Mens dere datanerder grubler på dette skal jeg ha litt skjønnhets-søvn! Har jobba hele uka og er sliten, snakkes!
xeon Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Har du byttet driveren i xorg.conf da? skal være "nvidia" i stedet for "nv" for å loade nvidia sin driver
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Det gjorde ikke susen.. Da ville ikk x starte nå står det forsåvidt på nv
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Noen som kan hjelpe? Er veldig frustrert!
stigfjel Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hva med å droppe driverne gjennom pakkesystemet og heller gå på nvidia sine hjemmesider, laste ned driverne derfra og så installere disse? Pass på at du bytter ut "nv" med "nvidia".
xeon Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Det gjorde ikke susen.. Da ville ikk x starte nå står det forsåvidt på nv 5698277[/snapback] Hæ? Skjønner ikke helt hva du mener, men du vil ikke få noe fornuftig uten å bruke "nvidia" der... Hvis X ikke vil starte da er det enten noe galt med config-filen din (les manualen) eller installasjonen av driverene (gjør som han over skriver)
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 (endret) nvidia-installer log file '/var/log/nvidia-installer.log' creation time: Sat Mar 4 18:27:54 2006 option status: license pre-accepted : false update : false force update : false expert : false uninstall : false driver info : false no precompiled interface: false no ncurses color : false query latest driver ver : false OpenGL header files : true no questions : false silent : false no backup : false kernel module only : false sanity : false add this kernel : false no runlevel check : false no network : false no ABI note : false no RPMs : false force tls : (not specified) force compat32 tls : (not specified) X install prefix : /usr/X11R6 OpenGL install prefix : /usr compat32 install prefix : (not specified) installer install prefix: /usr utility install prefix : /usr kernel name : (not specified) kernel include path : (not specified) kernel source path : (not specified) kernel output path : (not specified) kernel install path : (not specified) proc mount point : /proc ui : (not specified) tmpdir : /tmp ftp mirror : ftp://download.nvidia.com RPM file list : (not specified) Using: nvidia-installer ncurses user interface -> License accepted. -> No precompiled kernel interface was found to match your kernel; would you li ke the installer to attempt to download a kernel interface for your kernel f rom the NVIDIA ftp site (ftp://download.nvidia.com)? (Answer: Yes) -> No matching precompiled kernel interface was found on the NVIDIA ftp site; this means that the installer will need to compile a kernel interface for your kernel. -> Performing CC test with CC="cc". -> gcc-version-check failed: You appear to be comiling the NVIDIA kernel module with a different compiler than the one that was used to compile the running kernel. The Linux 2.6 ker nel module loader rejects kernel modules built with a version of gcc that do es not exactly match that of the compiler used to build the running kernel. The compiler used to compile the kernel was gcc 3.4; the current compiler is gcc 4.0. If you know what you are doing and want to ignore the gcc version check, sel ect "No" to continue installation. Otherwise, select "Yes" to abort install ation, set the CC environment variable to the name of the compiler used to c ompile your kernel, and restart installation. Abort now? (Answer: Yes) ERROR: Installation has failed. Please see the file '/var/log/nvidia-installer.log' for details. You may find suggestions on fixing installation problems in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com. Ser blant annet at den tror jeg har rpm fil system Endret 4. mars 2006 av Ole J
Mr.Elendig Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Du må ha kernel-headers for å kunne legge inn nvidia driverane manuelt.
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Samme problemet med kernel-headers lagt inn..
olear Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Du må kompilere nVIDIA-driveren med samme kompiler som kernelen er kompilert med.
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Og det vil si? Er ikke noen super data nerd
tuxerator Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 (endret) Automatix har fikser det meste for meg, har aldri hatt problemer med skjermkortet mitt med dette programmet. Kjørte du også: sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf_backup sudo nvidia-glx-config enable etter at du installerte drivere? Hvis du skal spille fps på Linux er det en håndfull med gode spill der ute allerede, her er et par: America's Army: Operations (gratis "reklame-spill" til det USA'ske militæret, men det er like bra som kommersielle spill), DOOM-serien, Quake-serien og UT serien. Skal man spille på Linux synes jeg det er bedre å støtte de som faktisk gidder å gi ut spillene til Linux, blir feil hvis forbrukerne skal pese for å få spill til å funke pga late produsenter. Om man ønsker å se Windows-spill på Linux bør man sende en mail til produsenten. Endret 5. mars 2006 av tuxerator
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Jeg vet om fps spill til linux, har allerede inne armyops og quake.. Jeg formaterte og dermed forsvant driverne bare ^^ Og ja, jeg gjorde de tingene etter jeg la inn driverne via apt-get
Palme Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Hvilket skjermkort har du egentlig? Visst det er et litt eldre nvidia-kort er det ikke sikkert det er støtte for det i de nyeste driverene.
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Det er N6600. Det funker like før formateringen min *panneklask*
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Skrevet 5. mars 2006 Jeg vil hovedsaklig få til driverne mine før jeg ordner noe spill..
olear Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Hva har du egentlig gjort? Installert gjennom apt-get eller Automatix? Hvis du har mulighet så post xorg.conf her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå