Gå til innhold

ATI tool finner ikke grafikkort.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lastet ned og brukt ATI Tool en stund nå. Men så har jeg funnet ut at det er ikke alltid ATI tool finner eller oppdager grafikkortet. Ved nærmere udersøkelse fant jeg ut at ca. halvparten av gangene jeg prøvde så fant ATI tool ikke kortet.

Det som er litt rart at det blir ofte bra igjen etter en restart, men det er jo kjedelig å gjøre det nesten hele tida... Har nemlig "Fan cotrol" på og da bør jeg vite at det fungerer skikkelig.

Noen som vet noe om dette?

 

Om det betyr noe så har jeg x800GTO grafikkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å bytte driver/versjon av ATITool?
Nei, men har den nyeste. Kan jo alltids prøve å få tak i en gammel...Men det som er rart og irriterer meg kanksje enda mer er at jeg når ATItool viker så er det mange av spilla mine (de nyeste) som ikke virker. Og når ATItool ikke klarer å finne grafikkortet- funker spilla.

Noen som vet noe om det?

Jeg har prøvd å bytte ATI driver, men vet ikke helt om jeg har den riktige/nyeste driveren eller programvare. Har gått inn på ATI.com, men der er det så mye forksellig å laste ned.

Er det noen som kan gi meg en link til driver og programvare for mitt X800GTO? Jeg tenker også på å få brukt VIVO-egensakpet på kortet, så hadde vært bra med program til den og egentlig. ;)

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar
:hmm: dette er nevnt for " Vivo products "

 

 

https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27

5710286[/snapback]

 

Det linken virket ikke, ihvertfall ikke for meg. :ermm:

5711333[/snapback]

 

linken virket for meg:

Knowledge Base

ATI Customer Care > Solve a Problem > Features and Functions >

 

Video input does not work (shows black screen) on certain VIVO products

 

 

 

The information in this article applies to the following configuration(s):

RADEON VIVO products, based on RADEON X700 Series and higher

CATALYST 5.3

CATALYST 5.4

Windows 2000

Windows XP

With a configuration noted above, it has been found that the VIDEO-IN functionality does not work as expected. Video applications, such as Multimedia Center may show a black or blank screen in the vdeo window.

 

To correct this issue, download and install Catalyst 5.5 display drivers or higher.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...