Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel sin speedtouch 546i elendig?


Anbefalte innlegg

Har måtte bytta ut min netopia ruter frå ngt mot thomson sin speedtouch 546i.

grensesnittet på den er greitt nok men driten har jo maks tre dager oppetid... og då er det så gale at den såvidt greier å formidle http trafikk. køyrer ein del torrenst og ftp på den og det takler den svært dårleg sjølv om eg bruker netlimiter... tudde netopian var dårleg men denne er jo verre! fleire som sliter med det problemet?

 

har lest litt at det skal gå an å bruke eigen ruter på nextgentel sine linjer. men er fortsatt litt lite info om det..

link til deg eg har funne :

http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=22

 

tragisk at det blir levert så dårleg utstyr til kunder. Telenor sitt bedriftsabb har jo fantasik ruter, ein eller annan zyxel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får gi tilbakemelding om hvordan det gikk. Har bestilt ADSL2+ fra NGT selv, så er litt nysjerrig på routeren. Funderer på om jeg skal sette Linksys WRT54GS bak speedtouchen og kjøre den mest mulig transparent.

Ikke så enkelt med NGT og routere som er vanskelig å disable. Helst ville jeg bare ha hatt rent modem fra de...

Lenke til kommentar

jeg slettet de Type greiene. Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" du sletter alle du ikke bruker.. Gå til "Kjør" - Skriv "Telnet 10.0.0.1" - Skriv inn brukernavn som er "Administrator" - Skriv commanden og husk "saveall" til slutt

 

Strepto og z0nic på #Nextgentel @ EFnet som tipset

 

 

Får det her var min uptime 3-4 dager, nå har jeg kommet til 11 dager and still counting

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PH1RtxVn

Etter NGT sitt landsomfattende oppgradering mottok jeg thomson sin speedtouch 546i.

Etter å ha plugget inn den, så slutter BF:MC å fungerer over XBOX LIVE.

Jeg har, selvsagt, kjørt alle tester som MS Live anbefaler og for OK på alt.

 

Har vært i kontakt med andre LIVE-brukere (eller bf2:mc spillere) og de har gitt tilbakemelding om at EA sine live spill kan ha problemer med connecting, men ikke konstant i 2 mnd

 

Noen andre som har opplevd dette etter bytte av router?

 

Evt. Noen tips?

Lenke til kommentar
lol, uansett om torrents er på eller ikkje har eg maks uptime på ca 4 dager...

5746033[/snapback]

 

jeg slettet de Type greiene. Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" du sletter alle du ikke bruker.. Gå til "Kjør" - Skriv "Telnet 10.0.0.1" - Skriv inn brukernavn som er "Administrator" - Skriv commanden og husk "saveall" til slutt

 

uptime blir nå mer enn 3-4 dager

 

 

har du prøvd det her eller?

 

det fungerer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PH1RtxVn
jeg får ikke spilte live med NFS: MW siste 1-2 månedene, alle andre 360 live spill fungerer :/

 

rekner med en at en reset vil fikse saken..

5737535[/snapback]

 

Det bør da være en reset på EA sin server-park.

Her i heimen funker det svært dårlig. Resatt det meste utenom brødristeren.

Lenke til kommentar
lol, uansett om torrents er på eller ikkje har eg maks uptime på ca 4 dager...

5746033[/snapback]

 

jeg slettet de Type greiene. Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" du sletter alle du ikke bruker.. Gå til "Kjør" - Skriv "Telnet 10.0.0.1" - Skriv inn brukernavn som er "Administrator" - Skriv commanden og husk "saveall" til slutt

 

uptime blir nå mer enn 3-4 dager

 

 

har du prøvd det her eller?

 

det fungerer

5750006[/snapback]

hei, skal teste det...

Lenke til kommentar
jeg slettet de Type greiene. Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" du sletter alle du ikke bruker.. Gå til "Kjør" - Skriv "Telnet 10.0.0.1" - Skriv inn brukernavn som er "Administrator" - Skriv commanden og husk "saveall" til slutt

 

Strepto og z0nic på #Nextgentel @ EFnet som tipset

 

 

Får det her var min uptime 3-4 dager, nå har jeg kommet til 11 dager and still counting

5704845[/snapback]

 

Godt tips, men hva i praksis gjør den Type saken... Regner med at det er noe som blir forskjellig med den av.. :hmm:

Lenke til kommentar
jeg slettet de Type greiene. Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" du sletter alle du ikke bruker.. Gå til "Kjør" - Skriv "Telnet 10.0.0.1" - Skriv inn brukernavn som er "Administrator" - Skriv commanden og husk "saveall" til slutt

 

Strepto og z0nic på #Nextgentel @ EFnet som tipset

 

 

Får det her var min uptime 3-4 dager, nå har jeg kommet til 11 dager and still counting

5704845[/snapback]

 

Godt tips, men hva i praksis gjør den Type saken... Regner med at det er noe som blir forskjellig med den av.. :hmm:

5755725[/snapback]

 

 

ingenting blir annerledes

 

du får bare fjernet diverse oppkoblings muligheter som du aldri vil få bruk for

 

og da blir uptime magisk mye lengre enn 4 dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...