Gå til innhold

Amotor: Lamborghini: Mer hester til oksen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RÅ bil!! Men tror neppe at den gjør det på 3,3 sek! Koenigsegg med 806 hk gjlr det på 3,2 og Bugatti Veyron med 1001 hk gjør det på 2,9.... nesten det dobbelte og bare litt treigere. Sier vi 3,7 sek blir det vel mer realistisk. Husk på en ting: De fleste 0-100 tider oppgitt fra fabrikk er veldig ofte tider som er langt bedre enn det som er målt..

 

Den med 580 hk gjør det på 3,9 sek. På topgear kjørte Zondaen med 555 hk lett fra lamboen! Og så får man 60 hk mer, og da er det såå mye bedre. neppe...

Endret av espkul
Lenke til kommentar

Er jo alt etter hva sjåføren har å gi da liksom.

En proff sjåfør vet som oftest akkuratt hvortid han skal gire og klarer bedre tider enn en som ikke er proff..

For alt vi vet så kan det være at han har øvd seg lenge på akkuratt den bilen, blitt kjent med den og kjørt på ett perfekt underlag og føre :)

Lenke til kommentar

det spørs på sjaføren ja. Men 3.3 sek høres litt mye ut. Men 3,5 hadde vært mer realistisk.

Man kan heller ikke ta gassen i bånd med en 4x4, vet ikke om dette er det, har ikke lest ennå, men gjør man det så ødelegger man askselen etter en stund.

Har hørt om mange uheldige cosworth eiere på akkurat det punktet ;)

 

Og det at Lamborghini er behagelig å sitte i, hmmm de nye er vel det, men

sku hørt`n Jerremy nå`n testa Countach på Top Gear. hehehe.

Lenke til kommentar
Man kan heller ikke ta gassen i bånd med en 4x4, vet ikke om dette er det, har ikke lest ennå, men gjør man det så ødelegger man askselen etter en stund.

Har hørt om mange uheldige cosworth eiere på akkurat det punktet ;)

5689603[/snapback]

 

Kan fint gi bånn gass med 4x4, men ikke fra stillestående.

Man må løse bilen helt og få hjulene til å rulle litt før man gir max. Er man i bevegelse er det bare å gi på.

Grunnen til det er at man "svir" clutchen i stedenfor at alle 4 hjulene spinner.

Det er derfor man gjerne taper litt i 0-100 mot en bil med bakhjulstrekk som kan dra avgårde med littegranne hjulspinn og nesten maks aks.

 

Tror nok at denne bilen har akslinger som er riktig dimensjonert i motsetning til en cosworth med XXL turbo og maks ladetrykk.

Lenke til kommentar

Lamborghini har nok optimalisert bilen for 0-100 km/t. Det går nok en del ut over toppfarten. Men jeg er enig at det høres litt vel lavt ut. En standard Murciélago veier 1650 kg. Denne versjonen er vel ikke så veldig mye lettere.

 

Koenigsegg CCR skal greie 0-100 km/t på 3,2 sekunder. Men den skal også kunne oppnå nærmere 400 km/t. Greia er vel at man ikke kan få i pose og sekk, såfremt man ikke har enormt mer hester (Bugatti Veyron 16.4?). Imponerende ytelser, men Koenigsegg ligner litt for mye på en "kitcar" til at jeg helt har sansen... ;)

Lenke til kommentar
Husk at Bugatti `en har en V16 motor på 1001hk.

Og den veier 180kg tror jeg.

Men enten bra toppfart eller bra fart. Kanke få begge deler.

5695139[/snapback]

 

Den har en W16-motor. En V16-motor ville nok blitt for stor. Motoren er sikkert tung den. Veyron veier 1890 kg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...