Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en restarter seg under spilling!


Anbefalte innlegg

Hei

Pcn min restarter seg under spilling, som det står i tittelen.

Jeg har sjekket tempen etter hver gang den har restartet seg og den ligger i gjennomsnitt på 50grader etter spilling!

Jeg har også en ganske kraftig cpukjøler og også minnekjølere, noen som vet hva som kan være galt? Instillinger i bios? Harddisk?

 

Mvh Vegard Ødegaard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg vi see.. Har: Msi k7n2 Delta2 Platinum series hk, har en maxtor diamondmax 9 120Gb ide(som os ligger på, en maxtor diamondmax10 300gb sata(som spillet ligger på), en wester digital caviar 320gb(som det bare er filmer på). Jeg har 1gb Twinmos pc3200 ddr ram. Amd athlon xp 2600+ cpu,et geforce 6800Le skjermkort og en Chieftec 360watt psu.

 

Jeg har de originale driverene som fulgte med hovedkortet, den nyeste skjermkort driveren fra nvidia og den nyeste driveren til razer musa mi og microsoft tastaturet.

 

Har sjekka temp på alt, også hdd(har display i front som viser temperaturer til alle tider) og alt ser veldig normalt ut.

 

Noen som kan gi et bedre svar nå?

 

Mvh Vegard Ødegaard

Lenke til kommentar

Når systemet kræsjer lager xp en minidump som inneholder en del opplysninger. Den finner du normalt i c:\windows\minidump. Den kan du så sjekke mot f eks http://aumha.org/win5/kbestop.htm og kanskje du finner ut noe.

Forresten kan du jo godt slå av at maskina skal restarte seg ved kræsj slik at du får blåskjerm, og den inneholder mye av det samme som minidump;

control panel->system->advanced->startup and recovery.

 

 

Bernt K

Lenke til kommentar

Du har nesten samme spesifikasjoner som meg. Jeg har 2 HDer, 1 DVD-brenner, 1 CD-brenner, samme type skjermkort, like mye minne, og samme PSU.

Forskjellene er AMD Athlon 2500+ og et annet hovedkort (Asus).

 

Det høres ut som en PSU-problem du har, men jeg har altså ingen slike problemer. MEN, det kan hende den begynner å bli gammel, og da klarer den ikke gi det den skal likevel.

 

Finnes det er program fra MSI som kan logge spenninger? I så fall kjør det, og se om spenningene faller når du spiller.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Forresten så glemte jeg å si at, det er ikke hver gang pcn restarter seg.

Noen ganger mister jeg bare skjermbildet mens pcn fortsatt går, men jeg må da restarte for å få bilde på skjermen igjen!

5685595[/snapback]

 

Åssen er tempen på grafikkortet da? Og går grafikkort-vifta som den skal?

Lenke til kommentar
Sjekk pcen for spyware og virus.

 

Eventuell overklokking kan være et problem.

5686703[/snapback]

 

Har ingen virus eller spyware, har sjekka med både spybot, adaware og zonelabs security suit sin virus scan og spyware scan...

Har heller ikke overklokka noen ting, men har løslatt noen pipelines i skjermkortet. Kan dette ha noe å si? Noe jeg vil synes er rart.

Lenke til kommentar
Eh. Hvis du ikke har testa stabilitenen til pipelinene du åpnet meget GRUNDIG, så er det ikke rart du har problemer...

5689791[/snapback]

 

Jeg har åpnet pipelinene for veldig lenge siden. Har spillt f.eks nfsmw veldig lenge uten å ha problemer med omstart i det hele tatt. Det er først i det siste jeg har hatt problemer med det!

 

Gpu kjernen ligger på rundt 50-55 i idle og "ambient temperature" ligger på rundt 30-35 i idle. Er det mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...