Gå til innhold

Hjelp til formatering og innstallering av win xp


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg trenger litt hjelp med å installere windows på nytt pluss å formatere harddisken på min bærbare pc. Har lagt inn innlegg i kategorien Bærbare datamaskiner, men det er mulig det passer bedre her.

 

Innlegget:

 

Jeg kunne ha trengt litt hjelp med min Dell Inspiron 8600. Den er litt over 1,5 år gammel nå, så det begynte å bli på tide å formatere og legge inn windows på nytt, jeg har ingen erfaring med å gjøre dette på bærbare før, kun stasjonere.

 

Jeg fulgte instruksjonene som kom opp da jeg satte inn recovery cd'en og innstallerte windows xp på nytt. Da fungerte ikke lyd, nettverkskort og lignende, så jeg tenkte at det var bare å bruke cd'en som fulgte med pc'en hvor det står "Drivers and utlility". Problemet er bare at etter å ha innstallert driverene fungerer fortsatt flere ting ikke. På lyd-valget i kontrollpanelet står det "no devices found" og jeg klarer heller ikke å få det trådløse nettverkskortet til å fungere. Jeg så nå tilfeldigvis på harddisken, og la merke til at c: ikke hadde blitt formatert, jeg trodde dette skjedde automatisk ved innstallering av windows?

 

Det kommer forresten også opp en feilmelding når jeg starter windows, det står:

 

A point.exe WTSAPI32.dll not found

 

Hvor kan jeg finne denne filen så jeg kan innstallere den?

 

Det jeg i hvertfall har planer om nå er å på en eller annen måte innstallere windows på nytt på en slik måte at jeg for formatert harddisken og etter å ha gjort dette løse problemene jeg har beskrevet ovenfor.

 

Flott hvis noen som har erfaring med dette kan hjelpe meg.

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, Recovery cd er feil egentlig feil ord. Det er vel egentlig en vanlig windows xp cd. Det står: Operating system, already installed on your computer. Reinstallation CD.

 

Så jeg tror det skal være samme fremgangsmåte som med en vanlig windows cd. Drivere og lignende som er spesielt til dataen skal vel egentlig være på den andre cd'en.

Lenke til kommentar
Hmm, Recovery cd er feil egentlig feil ord. Det er vel egentlig en vanlig windows xp cd. Det står: Operating system, already installed on your computer. Reinstallation CD.

5678889[/snapback]

Det kan ikke være noen vanlig Windows CD. Det er det jeg vil kalle en Recovery CD.

5679284[/snapback]

Det er bare windows på den cd-en.

Sitter med en fujitsu siemens cd foran meg, "produckt Recovery CD-ROM" står det og det er bare helt vanlig OEM versjon av windows bare med en annen etikett på plata og som følger med maskina.

Så du skal ha brukt riktig cd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...