Gå til innhold

Problemer med SATA hdd


Thelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har ett problem med min nyeste hdd. Jeg fikk den relativt billig, men likevel surt å ikke kunne bruke disken.

 

Når jeg kobler den til på maskinen så forsvinner også den andre sata-disken som fungerer i systemet fra før. Jeg har nå 4 ide (der en av de er systemdisk) og en sata som er lagrings medium.

 

Det jeg igrunn egentlig lurer på da er om det er mulig å kjøpe ett eksternt kabinett som gjør at jeg kan bruke usb/firewire. Har funnet noen sata kabinetter, men de vil bruke sata kabel som overføring.

 

Men jeg har funnet en som kanskje er noe jeg leter etter. Vil denne fungere?!?

 

eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE/SATA,aluminium,USB 2.0, vifteløs

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Har du sjekket i bios at han finner disken? Har du husket å sette boot-rekkefølge på diskene som er koblet til? Har du RAID + "vanlige" SATA-porter på hovedkortet ditt, iså tilfelle, husk å koble den lagrings-harddisken i rett port. Tull her kan føre til at han ikke finner disken din om du eksempelvis har skrudd av RAID-funksjonen i bios og harddisken din er tilkoblet der.

Lenke til kommentar

Det er ikke aktivert noenRAID-funksjon, det er 2 vanlige SATA-porter på hovedkortet.

 

Rekkefølgen på loading av diskene i bios er:

-CD-/DVD-rom

-Operativsystem hdd

-øvrige ide-hdd'er

-SATA hdd

 

Alt over fungerer når det er som det står nå

 

Ingen ting blir endret når den nye SATA-hdd blir koblet til. Den blir satt i SATA-kontroller port 2. Da finner bios SATA-hdd nr1 og finner at det er noe på nr2, men ikke hva det er og så kobler den fra begge SATA-hdd'ene i windows.

 

Men vil det produktet jeg linket til i første post gjøre at jeg kan bruke hdd'en som ekstern via usb?

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...