Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Token Ring med "lan view", hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en vanlig RJ45-uttak i ruteren for "LAN view"?

 

Cabling is generally IBM "Type-1" Shielded Twisted Pair, with unique hermaphroditic connectors.

 

Etter hva jeg klarer å finne av bilder, så ser det ut som IBM Type-1 er har en helt annen type kontakt enn RJ45. :hmm:

Så om det er RJ45 er det hvertfall ikke noe tilkobling for vanlig token ring.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Desverre er jeg ikke ekspert på området, og har ingen erfaring med token-nettverk.

Men siden samtlige porter er RJ45 vil jeg tro det er noe annet enn token ring-hub.

Slik jeg sa i forrige post, så skal kablene være av IBM "Type-1" STP /m 'unique hermaphroditic connectors'

Av hva jeg klarer å finne ut, skal den vanlige (standard) token ring-kabelen se slik ut:

 

tokenring.jpg

 

Men jeg vil tippe at token ring kan brukes på andre fysiske medium, deriblandt TP med RJ45. Men er du sikker på at det ikke er en Ethernet BASE10 hub du har? :)

Ble litt nysgjerrig jeg nå.

Lenke til kommentar

Det er flere slike som brukes til å koble opp tokenring nett gjennom TP-kabling. Derfor er det en RI og RO (Ring in og Ring out). Man kobler da opp mot patchepanelet man har og i andre enden kobler man en overgang fra TP til TokenRing og kobler det da inn i nettverkskortet eller terminalen om det er noen som bruker det enda.

 

Har satt opp en slik i et kombinert nettverk med både tokenring og ethernet, hvor patcheskapet har en ethernetswitch og en slik boks. Grunnen til dette er at nettet er kablet opp på nytt for å være klar til å bytte ut de gamle terminalene med andre typer maskiner når de eventuelt dør.

 

Bruker også en Cisco 2612 router for å route mellom TokenRing-nettet og Ethernet-nettet. Det er forøvrig et nettverk med to eldre AS/400 stormaskiner, terminaler og noen PC-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...