Gå til innhold

Billigste bank (gjerne uten skranke)


tigergutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler personlig Handelsbanken, men det fordrer jo at du har litt forhandlingsgrunnlag for å få de beste tilbudene. Uansett er dette en bank som setter personlighet og service langt høyere enn mange andre norske banker.

 

Handelsbanken er forøvrig ikke med på lister over bankene. Men alternativet alle kan få, gir deg helt gebyrfri banking - såfremt du har 15 000 på konto. Du får rett nok ikke rente for de første 15000.

 

Storebrand har vel også kuttet ut mye gebyrer?

 

Personlig hater jeg gebyrer, så får heller rentene være litt dårligere på brukskonti.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Skal du ha en ren betalingsløsning for å få et VISA-kort og en brukskonto, blir det ikke enklere enn Skandiabanken, ingen andre matcher de på pris, samtidig som de har gode renter fra første krone (er det snakk om litt summer får man selvfølgelig forhandlet seg frem til noe i Handelsbanken og lignende, men kan knapt anta det).

Lenke til kommentar

Se her ja, mer tips.. takker for link snillingen.

Skal ha visa ja, brukerkonto, tilgang til nettbank og slikt. Har som sagt hatt tilgang til skranke i mange år, men aldri brukt det..

Har også et lån som administreres, så vurderer å flytte på dette også, men det er fortsatt bare på planleggings-stadiet.. viktigste var å få en ok-brukerkonto med gratis bruk (så mye JEG vil) på kortet..

Lenke til kommentar

Hva i svarte skal du med god rente på en brukskonto?

Det er en konto med gjennomtrekk. Pengene brukes, pengene kommer.

Du rekker knapt å opparbeide deg nok saldo å bygge rente på, før den nærmer seg tom igjen.

 

Ellers må jeg si at jeg er fornøyd med Postbanken, selv om det kanskje ikke er så mange som er enig. Ikke så alt for ille gebyr på MasterCard. Grei rente på kapitalkonto. Nettbanken er ikke så veldig modemvennlig, men det får gå.

Lenke til kommentar

Byttet selv fra Fokus til Skandiabanken for ett års tid siden, og har ikke noe å utsette på dem! Før hadde jeg "flere" tusen kroner i diverse gebyrer iløpet av ett år, nå betaler jeg 250(?)kr for å ha visakortet, thats it. Nettbanken er dessuten MYE bedre, MYE raskere, og MYE mer stabil. Slipper det forbanna "sikkerhetskortet" også...

Lenke til kommentar
Ingen sikkerhetskort?

Hvilken sikkerhet bruker Skandiabanken på å bekrefte at du er du?

5662752[/snapback]

Et sertifikat som må lastes ned på hver PC du benytter Skandiabanken på. Dette sertifikatet kan du selv sette levetiden på, og det aktivers gjennom å sende en SMS-melding med en eller annen kode, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Jeg har hatt skandiabanken siden kort tid etter at den ble opprettet.

Kan anbefale den på det sterkeste. Det eneste gebyret skandiabanken har er på uttak av valuta i utlandet. Men disse pengene går til VISA som selskap og ikke skandiabanken selv.

Så teknisk sett har ikke skandiabanken ett eneste gebyr.

 

Men som andre banker tar de jo renter på bil- og boliglån.

De er ganske så markedsledende der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...