Gå til innhold

Bør jeg kjøpe Qtek 8310


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt min i to månder nå. Ingen problem med joysticken.

Synes telefonen er helt fantastisk.

Eneste negative er at den ikke følger med god alarmklokke og enkelte andre småfunksjoner. Men det man savner finner man fort på nettet og kan installere.

Husk bare å kjøpe med minnkort, da den lagringskapasiteten mobilen stiller med ikke er mye å skryte over.

Lenke til kommentar

Har brukt både Qtek 8310 og 8300. Har grei batteritid på begge to. Ved normal bruk (dvs litt sms, litt mp3 og et par korte samtaler i løpet av en dag) så holder telefonen i 2-3 døgn. Ved høy bruk (dvs lange samtaler, mye wlan, bluetooth aktiv, mye mp3-avspilling osv) holder den ca 1 døgn.

 

Jeg ser ikke på batterikapasiteten som et problem på denne telefonen. Den kan lades via USB, så det er null problem å gi den litt lading her og der. Ellers lader jeg stort sett telefonen hver natt for å ha friskt batteri om morgenen. Og nei, dette skader ikke batteriet. Li-ion-batteriet er laget for å tåle nettopp dette. Det finnes mange tråder på forumet om batteribruk :-)

 

Jeg er i hvert fall så fornøyd med disse telefonene at jeg anbefaler dem til alle som har lyst på noe "litt mer" enn bare en vanlig mobil.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg kommer fra SE K750i og syntes ikke batteritiden på QTek 8310 er så nevneverdig mye dårligere.. den varer rundt ett døgn kortere ved mitt bruk, men samtidig så inkluderer det litt bruk av wlan som ikke er mulig med K750i og videotitting i god kvalitet og lytting på mp3'er. I snitt lader jeg den annenhver dag og min K750i ladet jeg hver tredje dag.. så i forhold til all funksjonalitet QTek 8310 gir så vil jeg si det er verdt litt lavere batterikapasitet! Ved svært moderat bruk så tror jeg den fint kan vare i rundt fire døgn, men samtidig så innbyr den til å trykkes på :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har brukt både Qtek 8310 og 8300. Har grei batteritid på begge to. Ved normal bruk (dvs litt sms, litt mp3 og et par korte samtaler i løpet av en dag) så holder telefonen i 2-3 døgn. Ved høy bruk (dvs lange samtaler, mye wlan, bluetooth aktiv, mye mp3-avspilling osv) holder den ca 1 døgn.

 

Jeg er i hvert fall så fornøyd med disse telefonene at jeg anbefaler dem til alle som har lyst på noe "litt mer" enn bare en vanlig mobil.

 

-snubbel

5657204[/snapback]

 

Hvilke nevneverdige forskjeller er det på qtek 8310 og 8300, vurderer sterkt å kjøpe 8310, men har fått et fin fint tilbud på 8300.

Lenke til kommentar

På innsiden er det ingen forskjell, det er samme hardware. På utsiden er det litt forskjell i utseende og på tastene. 8310 har snarveier til mail osv, der 8300 har snarveier til musikk-spilleren (play/pause, fram og tilbake).

 

Skal du bruke den som musikk-spiller, er 8300 å anbefale.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Hvordan er det med støtsikkerhet og sånne ting på de telefonene da? Jeg mener, tåler Qtek telefonene f. eks en trøkk? Ikke bokstavligtalt en trøkk, men om den tåler å falle i bakken eller noe.

Jeg har en fæl følelse av at de nyere telefonene ikke tåler så mye sånne ting.

Jeg husker før, når mobiler virkelig var mobiler med stor M. Da tålte de en trøkk. Tenker spesielt på når jeg hadde Nokia 3510i og Nokia 5210. Det var virkelig telefoner :D

Lenke til kommentar

Har en Nokia 3510i liggende her akkurat nå, som jeg bruker som backup/hverdagstelefon. 3510i`en har vært med på endel runder for å si det sånn. Den holder enda. Og min Nokia 5210 som har vært med på bassenget funker også enda. Den har jeg også liggende ved siden av meg her, men den er batteriet alt for svakt til at jeg kan bruke det :( det er egentlig jævli synd, for det er en super telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...