Gå til innhold

Bra framerate men hakking/nøkking i spill


oantila

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen greie på dette?

Har akkurat byttet ut mitt gamle ATI 9800pro skjermkort til et XFX geforce 7800GS 256 AGP, Opplever mye bedre ytelse i alle spill selvfølgelig. MEN, opplever at i spill (spesielt BF2) hakker det med mer eller mindre jevne mellomrom (mellom 1-2 sek).

Tenkte først at jeg har for lite RAM, noe jeg antagelig har. Prøvde derfor å sette inn 2 gig ram fra en annen ny pc, og ting ble bedre faktisk, men slett ikke OK.

 

Denne type hakking er jo et symptom på ettellerannet, men hva? noen som vet?

 

PS! - Kan legge til at 3DMark05 score er ca 6500

PS2! - når det hakker kommer det også et lite klikk i høytalerne.

Endret av oantila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Gamle drivere?

- Programmer som stjeler CPU-tid i bakgrunnen?

- Veldig fragmentert harddisk (om hakkingen gir seg etter en stund)

5647592[/snapback]

 

Noe jeg selv har opplevd er at hvis harddiks er på randen til død så kan slike problemer oppleves, sjekk gjerne smart status og ta en litt grundig test for å finne defekte sektorer.

 

Andre ting verdt å sjekke :

 

*Cpu stabilitet (Prime 95).

*Varme (for høy = bad).

*Luftgjennomstrømning i kabinetet + hybelkaniner.

Lenke til kommentar

Har værken gamle drivere (hentet site fra nettet da jeg installerte.)

Ikke spesielt fragmentert disk,

Ikke spesielt høy temp. (3 kab. vifter går + vannkjøling på CPU) Nei den er ikke lydløs... :whistle:

 

MEEN. jeg disablet "Allow indexing service to index this disk for fast file searching" på harddisken, og da ble ting mye bedre. nesten helt bra.

 

Et og annet klikk får jeg, men det er spesielt hvis jeg holder flere taster nede samtidig. (f.eks når jeg spurter, og/eller går sidelengs i bf2)

Lenke til kommentar
Har værken gamle drivere (hentet site fra nettet da jeg installerte.)

Ikke spesielt fragmentert disk,

Ikke spesielt høy temp. (3 kab. vifter går + vannkjøling på CPU) Nei den er ikke lydløs...    :whistle:

 

MEEN. jeg disablet "Allow indexing service to index this disk for fast file searching" på harddisken, og da ble ting mye bedre. nesten helt bra.

 

Et og annet klikk får jeg, men det er spesielt hvis jeg holder flere taster nede samtidig. (f.eks når jeg spurter, og/eller går sidelengs i bf2)

5652142[/snapback]

 

Dette er ett "langskudd" Men se etter i kontrollpanel -> "tilgjengelighets valg" eller accessebility options på engelsk.

Her bør alle felt under Keyboard være umerket.

Lenke til kommentar

Klikk i høyttalerne høres ut som en kollisjon mellom drivere eller hardware.

 

1) Sørg for at det in-game (dvs i menyen i spillet) under Audio står "Software" og "Medium". IKKE "Hardware"

2) Hvis DET ikke fungerer, prøv nye drivere til lydkortet ditt, eventuelt deaktiver hele lydkortet for å se om det hjelper. Hvis det blir stilt, men du er kvitt hakkinga, så vet du i alle fall litt mer.

 

- Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...