Gå til innhold

er det mulig å passordbeskytte partisjoner?

FaO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele spørsmålet ligger egentlig i emmnetittelen.. Er dette mulig i win xp pro eller er d rett og slett en umulighet?

Takker for alle svar :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke mulig å laste ned program som order det heller? er egentlig ikke inntrisert i å ha flere brukere....

Skrevet

Det burde vel gå ann å legge en passordbeskyttelse på en partisjon, slik at man må taste et passord når man skal inn på den partisjonen?

Skrevet (endret)

Eneste muligheten man har sånn ut av boksen er å fjerne enkel fildeling (Mappealternativer -> fjern haken for "bruk enkel fildeling") og sette begrensninger på hvilke brukere som har tilgang til disken under egenskaper -> sikkerhet.

Edit: ... og bare så det er sagt, fungerer ikke i Home.

Endret av Ernie
Skrevet

hmm... gikk d ikke an å passordbeskytte i win98 da?? burde gå an nå også.. SKAM DERE MICROSOFT WINDOWS!!!!! :no::no:

Skrevet (endret)
hmm... gikk d ikke an å passordbeskytte i win98 da?? burde gå an nå også.. SKAM DERE MICROSOFT WINDOWS! :no:  :no:

5645932[/snapback]

Nei det gikk ikke an å passordbeskytte filer eller mapper i Win98. Passordene i win98 var bare gyldige så lenge brukerprofilen var aktiv.. Dette fordi passordene ble lagret i gjeldene profil. Fremdeles kan man bare kopiere filene, åpne de et annet sted, eller bytte profil og ha full tilgang.

Tror det er mulig passord beskytte pakkede mapper ved å bruke et litt avansert pakkeprogram. Og da sett i sammenheng med xp sin mulighet til å browse pakkede mapper, vil du oppnå ønsket funksjonalitet.. Kanskje......

Endret av defcon70
Skrevet
Truecrypt er gratis og kan passordbeskytte partisjon, med heftig krytpo viss ønskelig :)

5646503[/snapback]

ja vel:) koster denne en god del den da heller?? vil helst ikke betale noe:P

Skrevet

Du finner en masse freeware til å kryptere&skjule "virtuelle drev" - jeg har prøvd diverse snutter til min usb stick - tilfelle jeg skulle miste den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...