Gå til innhold

Valg av telefon med bra kamera


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny telefon med bra kamera. Hvilken telefon produserer de beste bildene. Trenger ikke å være på markedet så lenge den kommer i løpet av mars måned. Alle har K750/W800, så selv om de har fått mye skryt for bra kamera, blir de uaktuelle. LG P7200 har autofokus og 2 MP kamera, men blir bildene bra? Ikke vits i å sette opp remsa med ja/nei på funksjoner, siden det er kamera som er hovedfunksjonen. Bortsett ifra å ringe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på utkikk etter ny telefon med bra kamera. Hvilken telefon produserer de beste bildene. Trenger ikke å være på markedet så lenge den kommer i løpet av mars måned. Alle har K750/W800, så selv om de har fått mye skryt for bra kamera, blir de uaktuelle. LG P7200 har autofokus og 2 MP kamera, men blir bildene bra? Ikke vits i å sette opp remsa med ja/nei på funksjoner, siden det er kamera som er hovedfunksjonen. Bortsett ifra å ringe  :D

5638973[/snapback]

 

Går ikke ann å si noe om kamera kvaliteten på kommende mobiler, 3 megapixel er kanskje bra på papir, men om det er like bra på en mobil i praksis er en annen ting.

 

Skal du ha mobil med bra kamera fatter jeg ikke at du utelukker k750i, bare fordi "alle" har den. Kanskje du bare vil ha en mobil å skryte deg på ? Uansett, så er det vel N90 du bør gå for, den er nesten av samme kvalitet som k750i. Dyrere, tyngre, større, styggere, ja den lista er lang :p

 

På en annen side har den en utrolig flott skjerm, samt symbian. Du får også god plass til å ha bilder, musikk og filmer på.

 

Uansett, lykke til med kjøper!

Lenke til kommentar

Går ikke ann å si noe om kamera kvaliteten på kommende mobiler, 3 megapixel er kanskje bra på papir, men om det er like bra på en mobil i praksis er en annen ting.

 

Skal du ha mobil med bra kamera fatter jeg ikke at du utelukker k750i, bare fordi "alle" har den. Kanskje du bare vil ha en mobil å skryte deg på ? Uansett, så er det vel N90 du bør gå for, den er nesten av samme kvalitet som k750i. Dyrere, tyngre, større, styggere, ja den lista er lang :p

 

På en annen side har den en utrolig flott skjerm, samt symbian. Du får også god plass til å ha bilder, musikk og filmer på.

 

Uansett, lykke til med kjøper!

5639892[/snapback]

om N90 er stygg er din subjektive mening. nå skal det sies at still bilder der tar k750i -->litt<-- bedre bilder en N90 men nokiaen tar igjen og vel så det ved å ha en uovertruffen automatisk macromodus og at video kvaliteten er et hav bedre. men den er vel for svær for 80% av befolkningen :!: hva med execute dv2?? den hAR 6 MEGAPIXLER!! om kvaliteten er topp fordi den har så mange megapix tviler eg heller på men du kan nå brife med at den har 6MP uansett :wee:

Endret av 3000
Lenke til kommentar

Jeg bruker for tiden SE W900i og er fornøyd. Den har et bra kamera og god skjerm. Jeg mener at en god skjerm hører med på en god kameramobil, og på det området stiller W900 meget sterkt i forhold til de nevnte mobiler, k750/w800. Dessuten har W900i litt over 400mb lagringskapasitet internt i mobilen. Du kan med andre ord drøye litt før du må punge ut hundrelapper for et minnekort til å lagre bildene dine på. Dette er med på å kompansere prisforskjellen mellom W900 og k750/w800. Men du må nok regne med å legge litt ekstra grønn i kassa på elkjøp.

Mvh Sev

Lenke til kommentar

1

Går ikke ann å si noe om kamera kvaliteten på kommende mobiler, 3 megapixel er kanskje bra på papir, men om det er like bra på en mobil i praksis er en annen ting.

 

2

Skal du ha mobil med bra kamera fatter jeg ikke at du utelukker k750i, bare fordi "alle" har den. Kanskje du bare vil ha en mobil å skryte deg på ? Uansett, så er det vel N90 du bør gå for, den er nesten av samme kvalitet som k750i. Dyrere, tyngre, større, styggere, ja den lista er lang :p

 

På en annen side har den en utrolig flott skjerm, samt symbian. Du får også god plass til å ha bilder, musikk og filmer på.

 

Uansett, lykke til med kjøper!

5639892[/snapback]

 

1

Går vel an å si noe om kvaliteten, siden de somregel er testet på diverse sider før de kommer på markedet. Nokia 6280 f.eks. er vel ikke til salgs enda, men det er vel en del tester av den alikevel, og slik er det vel med de fleste som kommer i løpet av den neste måneden.

 

2

Har ikke noe stort behov til å skryte på meg noe.Mange år siden jeg var 14, og er nok over det stadiet for mange mange år siden. Men noen av oss vil ha noe litt stilig/ekslusivt/spesielt som ikke alle har, ikke for å vise frem, men for å være fornøyd med det produktet en kjøper.

N90 blir for meg noe stor, og har ikke det rette "looket"(i likhet med K750,W800). Men hvis de hadde pakket inn kameraet til SE og finessene til en telefon av type W900/N90/V3x/Z700 i en stilig innpakning hadde det vært bra.

 

Kameraet til K750/W800 er vel ett par år gammelt nå, så noen andre produsenter må vel ha fått til noen tilsvarende, eller helst bedre etter hver. Og helst i en elegant innpakning.

Lenke til kommentar

5639892[/snapback]

om N90 er stygg er din subjektive mening. nå skal det sies at still bilder der tar k750i -->litt<-- bedre bilder en N90 men nokiaen tar igjen og vel så det ved å ha en uovertruffen automatisk macromodus og at video kvaliteten er et hav bedre. men den er vel for svær for 80% av befolkningen :!:  hva med execute dv2?? den hAR 6 MEGAPIXLER!! om kvaliteten er topp fordi den har så mange megapix tviler eg heller på men du kan nå brife med at den har 6MP uansett :wee:

5649878[/snapback]

 

Den har vel bare 3 megapixel, men den kan forstørre bildene opp til 6. Det er akkurat samme kamera på DV2 som på DV1. Så det er sagt.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hold øye med denne tråden:

http://forum2.mobile-review.com//showthrea...t=17123&page=42

 

Masse halvgale mobilfotografer som sammenligner bilder.

 

Må si at bildene jeg har sett her tatt med de siste SE kameraene er milevis bedre enn bilder tatt av en vanlig halvdårlig hobbyfotograf. Så selv om de du ser der er fantastiske betyr det ikke at alle klarer å få så mye ut av mobilkameraene.

 

Men du får iallefall en ide om hva kameraene er kapable til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...