Gå til innhold

Fjerne et uønsket program

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en dataidiot!! Har ikke peiling på data i det hele tatt. fikk pc for noen dager siden og har allerede div. problemer....(forrige maskin var en c-64 hihi)...

Har surfet før jeg var så fornuftig å installere Zonealarm, adaware, og popupkiller..........

Hvordan fjerner jeg programmet Norway_sex som herjer i maskinen min. ved forsøk på sletting i xp kopierer den seg bare til en annen plass..... ønsker også å fjerne kazaa, men har tydeligvis ikke noe avinstalleringsprogram for dette.....

Norway sex prøver hele tiden og sende meg til siden sin, men zonealarm stopper heldigvis dette...

*prøverogfeileroglærer*

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-09-19 10:33 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i XP - Det enkleste vil vel være systemgjenoppretting.

Start > programmer > tilbehør > systemverktøy > systemgjenoppretting. Velg "gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt", dvs en eller annen dato før du lastet ned de uønskede programmene..

Skrevet

Formater hele greia, kast disken, dans en regndans og legg inn alt på nytt... Nei da.

Om du ikke ønsker gjennoppretting (pga at det er leeenge siden du lastet ned disse) kan du jo laste ned en Viruskontroll. Siden det kopierer seg selv på ulike plasser, bør det defineres som virus. Og da vil de fleste Viruskontrollene fjerne programmet.

Skrevet

Har northon... har adware.... funker ikke på denne...

kan jeg kopiere di programmene jeg vil ta med, hvis jeg gjennopretter maskinen??? eller er det en fare for at dritten følger med også?

er det ellers noen som vet av en god utgave av popupkiller som fungerer i xp???????????????

Skrevet

Quote:

Den 2002-09-19 14:39, skrev Shicca:

Formater hele greia, kast disken, dans en regndans og legg inn alt på nytt...

Da er det ingen annen utvei da

Skrevet

får hjelp seinere, har pratet med en kar som mener at det dær er fort gjort. og jeg skulle ikke tilbakestille eller kjøre ett eller annet lurt program........... jeg venter spent!

Skrevet

ctrl-alt-delete sjekk processlista om du har noen uønskede processeser. Jeg pleier generelt skrive ned alle processer som er fremmede (som jeg vet ikke skal være på PCn) deretter søke etter dem med Search for å sjekke timestampen på filene. Hvis du finner noen som kan være suspekte, ta End process. Hvis det ikke går ta start-run og skriv kill processname.exe

Deretter slett filene. Pass på at du killer evt ALLE uønskede processer før du sletter filene. Hender ofte at processer overvåker hverandre når det gjelder backdooring. Evt kan du også laste ned ProcessExplorer fra http://www.sysinternals.com PE gir deg fullstendig info på alle åpne processer, veldig kjekt til å rydde opp systemet.

Skrevet

har fiksa problemet!! programet lå å kjørte i bakgrunnen, når jeg fikk stoppa det klarte jeg å fjerne alle ved hjelp av et program jeg lasta ned.... ellers takk for alle tipsene...!!

• 3 år senere...
Skrevet

Hei!

Jeg så dette innlegget og jeg hadde tenkt å ta en gjenoppretting av systemet, men jeg finner ikke "systemgjennomretting" under Start osv. Jeg har gjort det tidligere så jeg vet ikke hvor den er blitt av?

JM

i XP - Det enkleste vil vel være systemgjenoppretting.

Start > programmer > tilbehør > systemverktøy > systemgjenoppretting. Velg "gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt", dvs en eller annen dato før du lastet ned de uønskede programmene..

390524[/snapback]

Skrevet

Ok, du vil fjerne kazaa..

A Kazaa uninstaller which scans and removes all elements of all Kazaa versions, as well as all of the bundled software that comes with it.

Warning: This version has a bug that can cause your Internet connection to be broken when removing New.Net, WebHancer or CommonName. An update is being worked on. If you still want to use KazaaBegone, download LSPFix to fix your Internet connection (download it before you run KazaaBegone, of course).

last ned lspfix

http://www.cexx.org/lspfix.htm

og kazaabegone

http://castlecops.com/zx/Merijn/kazaabegone.zip

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...